
damiansport1 napisał(a):I czy któryś z ww tytułów ma już polskich dystrybutorów?


AWreader napisał(a):Cédric Succivalli tea <3
Filmem otwarcia w tym roku może być Farhadi, bo ma - póki co - zaplanowaną regularną, kinową premierę we Francji na drugą połowę maja. To byłby sprytny zabieg, bo jak jest to film słaby, stając się filmem otwarcia, nie musi wchodzić do konkursu, a wyróżnia się w ten sposób zasłużonego reżysera. Podtrzymałoby to też canneńską tradycję z lat ostatnich kiepskich tytułów otwarcia:P.
Na razie wiadomo, że kilka filmów jak najbardziej: Zimna wojna, Loro, High Life, The House That Jack Built, The Man Who Killed Don Quixote, a także Everybody Knows. Myślę, że jeszcze sporo canneńskich tytułów zasili zapowiedzi polskich dystrybutorów.

damiansport1 napisał(a):Na razie wiadomo, że kilka filmów jak najbardziej: Zimna wojna, Loro, High Life, The House That Jack Built, The Man Who Killed Don Quixote, a także Everybody Knows. Myślę, że jeszcze sporo canneńskich tytułów zasili zapowiedzi polskich dystrybutorów.
Sprawdziłem i prawa do tych wszystkich filmów (oprócz High Life - nie znalazłem info) należą do Gutka. Wiesz może kto ma film Claire Dennis?

 Prawdziwy powrót polskiego kina na salony
 Prawdziwy powrót polskiego kina na salony  Kolejna sekcja Cannes ogłoszona, kolejny polski film. Tym razem "Fuga" Smoczyńskiej ("Córki Dancingu").
 Kolejna sekcja Cannes ogłoszona, kolejny polski film. Tym razem "Fuga" Smoczyńskiej ("Córki Dancingu").
 Ale bardzo spoko. Co do Gutka to on kupił Noe już jakiś czas temu, jeszcze przed festiwalem. Jakieś info odnośnie innych potencjalnych zakupow Gutka? Czy będą czekać na galę i nagrody.
 Ale bardzo spoko. Co do Gutka to on kupił Noe już jakiś czas temu, jeszcze przed festiwalem. Jakieś info odnośnie innych potencjalnych zakupow Gutka? Czy będą czekać na galę i nagrody.

damiansport1 napisał(a):Pierwszy raz słysze o takim dystrybutorze jak Solopan ale ok.
Grzes napisał(a):Kilka uwag do tego, co piszesz.
1. Odróżniaj FB Gutek Film i NH. Pomysł, że Gutek Film (lub ktokolwiek inny) miałby wprowadzić Godarda do dystrybucji jest bardzo ekstrawagancki - to bardzo mało prawdopodobne. To, że na FB festiwalu piszą o tym filmie sugeruje, że będzie na festiwalu - nie w dystrybucji.
2. Co roku zdecydowana większość filmów z konkursu głównego w Cannes (i niejeden z innych sekcji) wchodzi do polskiej dystrybucji - tak z całą pewnością będzie i w tym roku. "Hity" festiwalu: Rohrwacher, Koreeda dystrybutorów mają w tej chwili na 100%, przypuszczam, że część z tych, które wydają się tobie mało prawdopodobne prawdopodobnie też. Natomiast filmy mniej eksponowane, a pochodzące z krajów "egzotycznych" typu Egipt, ale też Japonia czy Korea mają pełne szanse ich nie mieć, bo najzwyczajniej w świecie w Polsce mało kto na nie pójdzie, niezależnie od tego, czy to "mainstreamowa love story", czy "crowdpleaser".
3. W "plotki" dotyczące jakości filmów nie ma co wierzyć - pierwsi oglądają zawsze ci, którzy są danym filmem jakoś specjalnie zainteresowani, w szczególności też zainteresowani finansowo. Osobiście w "obłędnie dobry" film Labaki nie bardzo wierzę, wierzę za to w możliwy "obłędnie dobry" film Ceylana.
4. Solopan to znany i kiedyś całkiem prężny dystrybutor. Ale ostatnio też wprowadzał do kin np. Jeszcze nie koniec.
 https://sklep.spirulina.pl/produkty/ole ... -egipskiej
 https://sklep.spirulina.pl/produkty/ole ... -egipskiejdamiansport1 napisał(a):Dzięki za te informacje. Choć myślałem że żeby film był wyświetlany na festiwalu u nas, musi mieć najpierw polskiego dystrybutora? Więc jeśli Godarda nikt nie odważy się kupić to jak miałby zostać pokazany na NH. Czy się mylę?

worren napisał(a):Wiele filmów z programu NH było granych na festiwalu w przeszłości jednorazowo, więc kwestia posiadania polskiego dystrybutora jest drugorzędna. (...) To czy film trafi na NH to przede wszystkim kwestia dogadania się z agentami sprzedaży i posiadaczami praw do danego tytułu.
Powrót do O innych festiwalach i przeglądach filmowych