Cannes 2018. Powrót polskiego kina na salony?

Festiwale, przeglądy, retrospektywy. Zapowiedzi. Wasze wrażenia.
damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 mar 18, 23:08

Zebrałem sporo informacji z różnych ale wiarygodnych źródeł (konta insiderów na twitterze, THR, Variety, forum Awards Watch i inne) i mniej więcej tak to wygląda jeśli chodzi o Main Competition:

Pewniaki:
"Peterloo" (Mike Leigh)
"Sunset" (Laszlo Nemes)
"The Wild Pear Tree" (Nuri Bilge Ceylan)
"The Sisters Brothers" (Jacques Audiard)
"Burning" (Lee Chang Dong)
Tytuł nieznany (Jafar Panahi) (shocker. nikt tego nie oczekiwal ale już w zasadzie wszyscy piszą że jest IN)

Z dużymi szansami:
"Cold War" - Paweł Pawlikowski
"Loro" (Paolo Sorrentino) (choć są 2 części, razem 4 godziny...)
"Long Day’s Night Into Night" (Bi Gan)
"Vision" (Naomi Kawase)
"Suspiria" (Luca Guadagnino)
"Where Life is Born" (Carlos Reygadas)
"Ash is Purest White" (Jia Zhangke)
"Radegund" (Terrence Malick)
"Monos" (Alejandro Landes)
"Under the Silver Lake" (David Robert Mitchell)
"Lazzaro felice" (Alice Rohrwacher)
"Maya" (Mia Hansen-Løve)
"Domino" (Bryan De Palma)
"High Life" (Clair Denis)

Inni realni kandydaci:
"At War" (Stéphane Brizé)
"Roma" (Alfonso Cuaron) (choć raczej Wenecja)
"The House That Jack Built" (Lars von Trier)
"Boy Erased" (Joel Edgerton)
"Beautiful Boy" (Felix Van Groeningen)
"The Life and Death of John F. Donovan" (Xavier Dolan) (czuję że OOC, może film otwarcia?)
"Destroyer" (Karyn Kusama)
"To The Ends Of The Earth" (Guillaume Nicloux)
"Le Livre d’images" (Jean-Luc Godard)
"Shadow" (Zhang Yimou)
"Donbass" (Sergei Loznitsa)
"Dogman" (Matteo Garrone)
"Shoplifters" (Hirokazu Kore-Eda)
"The Man From The Sea" (Koji Fukada)
"The Man Who Killed Don Quixote" (Terry Gilliam)


Niestety kilku wielkich nazwisk prawdopodobnie zabraknie. Nowy film Farhadiego (Everybody Knows) podobno jest fatalny a "Favourite" Lanthimosa raczej zadebiutuje jesienią jako że to prawdopodobnie oscarowy gracz.

Istnieje ogromna szansa że po raz pierwszy od "Pianisty", polskie kino będzie miało swojego przedstawiciela w konkursie głównym. Mówi się że "Zimna wojna" to coś świetnego, pytanie tylko czy Pawlikowski zdąży na czas. Jeśli tak to raczej pewniak. Byłoby super. Bo od kilku lat regularnie gościmy w Berlinie, od czasu do czasu w Wenecji ale nie oszukujmy się. Cannes to jest jednak zdecydowanie najbardziej prestiżowy festiwal.

Oczywiście to tylko spekulacje. lineup zostanie ogłoszony na początku kwietniu, nie pamiętam już kiedy dokładnie (edit: 12 kwietnia) Macie jakieś swoje życzenia, typy? I czy któryś z ww tytułów ma już polskich dystrybutorów?

Edit: O, widzę że Loro będzie na NH o ile wcześniej znajdzie się w Cannes co jest prawdopodobne

Avatar użytkownika
Jarosz
 
Posty: 1709
Na forum od:
5 cze 07, 7:48

Post 20 mar 18, 9:55

damiansport1 napisał(a):I czy któryś z ww tytułów ma już polskich dystrybutorów?


Na razie wiadomo, że kilka filmów jak najbardziej: Zimna wojna, Loro, High Life, The House That Jack Built, The Man Who Killed Don Quixote, a także Everybody Knows. Myślę, że jeszcze sporo canneńskich tytułów zasili zapowiedzi polskich dystrybutorów.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1670
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 20 mar 18, 11:29

Ja rozumiem, że GF i NH chwalą się filmem Sorrentino - w końcu efekciarskie, niby artystyczne, ale bardziej jednak dla mas, filmy Włocha, to jedna z tych rzeczy w ich ofercie, które na pewno na siebie zarobią (a im więcej będą miały widzów, tym bardziej prawdopodobne, że zarobią też na inne, bardziej ambitne, tytuły). Rozumiem też, że polskie media tak bardzo kibicują Pawlikowskiemu, bo miejsce w canneńskim konkursie to prestiż, którego od lat Polsce odmawiano (i najzupełniej słusznie, bo - pomimo widocznej poprawy w ostatnich latach - to wciąż w przytłaczającej większości strasznie prowincjonalne kino). Ale, naprawdę, na tej liście potencjalnych uczestników canneńskiego konkursu tyle jest filmów o wiele ciekawiej się zapowiadających (Ceylan, Reygadas, Łoznica, drugie filmy rewelacyjnych debiutantów sprzed dwóch lat: Nemesa i Bi Gana chociażby), że to ciągłe wałkowanie Sorrentino, Pawlikowskiego, a wkrótce też pewnie Dolana, jest zwyczajnie irytujące.

Marcin Pieńkowski
NH-Kreator
 
Posty: 20
Na forum od:
31 mar 11, 19:30

Post 21 mar 18, 10:12

Drodzy,
ja bym zdecydowanie brał te wszystkie canneńskie przewidywania (jak w "Screen") na dystans. Dobrze to pokazały podobne listy rok temu. Było naprawdę sporo niespodzianek.
Co do "Loro" jeszcze chyba nikt nie wie, jak to dokładnie będzie wyglądało. Czekamy na jakieś wieści. Grzes - oczywiście, że "Loro" to film bardziej przystępny, ale też baaardzo dużo osób na niego czeka. Moda na Sorrentino długo nie przeminie.
W jednym masz pełną rację - takie duże tytuły zarabiają na tytuły mniejsze, ambitne, czy to kosztowne retrospektywy (Monteiro), czy nowe filmy. Mogę zdradzić, że bardzo mocno zaprezentują się u nas w tym roku kinematografie chińska oraz hinduska (oczywiście z tej niezależnej strony). Pokażemy między innymi wstrząsający "Silent Mist" Zhanga Miaoyana oraz medytacyjny, niezwykły "Jonaki" Aditya Vikrama Sengupty. To były spore wydarzenia tegorocznego festiwalu w Rotterdamie.
Pozdrawiam,
Marcin

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1670
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 21 mar 18, 12:06

Jak nietrudno się domyślić na podstawie innych moich postów, z silnej reprezentacji chińskich filmów (i z tego konkretnego w szczególności, podobnie zresztą jak z Jonaki) bardzo się cieszę. Kiedy czytam relacje z tego/zeszłorocznych dużych międzynarodowych festiwali, w zasadzie na każdym pojawia się jakiś film z Chin właśnie, który chciałbym zobaczyć na Nowych Horyzontach. Zwykle zresztą więcej niż jeden. W dodatku chyba nie ma żadnej innej kinematografii, z którą miałbym ostatnio podobnie.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 21 mar 18, 20:48

Wyszedł zwiastun "Under the Silver Lake" i....yeah. chyba mogę wymazać ten film z listy kandydatów do Konkursu Głównego https://www.youtube.com/watch?v=WHn36xTh-NI

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 22 mar 18, 18:17

Od insidera Cannes z pewnego forum: jeśli chodzi o włoskie filmy: "Loro" będzie grane w konkursie głównym! Kolejny zatwierdzony film to..."Dogman" Matteo Garrone! Podobno mamy więcej już zatwierdzonych filmów niż zwykle o tej porze. Ciągle nie wiadomo czy znajdzie się miejsce dla "Suspiria" Guadagnino i "Lazzaro felice" Alice Rohrwacher ale 4 włoskie filmy to raczej za dużo.

AWreader
 

Post 22 mar 18, 20:13

Cédric Succivalli tea <3 ;)

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 23 mar 18, 18:42

AWreader napisał(a):Cédric Succivalli tea <3 ;)


Dokładnie:P

ayya
 
Posty: 666
Na forum od:
27 lip 09, 10:52

Post 24 mar 18, 13:14

Dobór filmów do głównego konkursu w Cannes jest dość oczywisty - liczba gwiazd na czerwonym dywanie musi się zgadzać, co z tego, że wygra jakiś Ceylan czy Weerasethakul. Zresztą najlepszy dowód na to, jak traktuje się tych arthouse'owych mistrzów - raz trafiają do konkursu głównego, raz do UCR, bez jakiegoś sensownego klucza takiej selekcji. Przecież gdyby decydowały względy czysto filmowo, nigdy w życiu publicznych pokazów na takiej imprezie jak Cannes, nie doczekałyby się takie koszmarki jak "The Sea of Trees" van Santa czy "The Last Face" Penna.

Dopóki w polskim filmie nie pojawi się np. Marion Cotillard, myślę, że szansa na zakwalifikowanie się do Cannes do jakiejś sekcji, jest niewielka. Choć paradoksalnie Pawlikowski - laureat Oscara i twórca zgoła europejski - ma na to w tym roku największe szanse. Inna sprawa, jak słaba jest pozycja naszego kina, skoro polskie tytuły nie przebijają się choćby do Tygodnia Krytyki czy Directors Fortnight, które są trochę takim pchlim targiem dla kina młodszego i spoza głównego nurtu.

Filmem otwarcia w tym roku może być Farhadi, bo ma - póki co - zaplanowaną regularną, kinową premierę we Francji na drugą połowę maja. To byłby sprytny zabieg, bo jak jest to film słaby, stając się filmem otwarcia, nie musi wchodzić do konkursu, a wyróżnia się w ten sposób zasłużonego reżysera. Podtrzymałoby to też canneńską tradycję z lat ostatnich kiepskich tytułów otwarcia:P Ja w tym roku chciałabym w Cannes tak bardzo bardzo właściwie tylko nowego Caraxa, resztę przyjmę na zasadzie "jak dają, to biorę".

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 25 mar 18, 18:07

Filmem otwarcia w tym roku może być Farhadi, bo ma - póki co - zaplanowaną regularną, kinową premierę we Francji na drugą połowę maja. To byłby sprytny zabieg, bo jak jest to film słaby, stając się filmem otwarcia, nie musi wchodzić do konkursu, a wyróżnia się w ten sposób zasłużonego reżysera. Podtrzymałoby to też canneńską tradycję z lat ostatnich kiepskich tytułów otwarcia:P.


Zgadzam się. Wydaje się być to bardzo możliwe.

Na razie wiadomo, że kilka filmów jak najbardziej: Zimna wojna, Loro, High Life, The House That Jack Built, The Man Who Killed Don Quixote, a także Everybody Knows. Myślę, że jeszcze sporo canneńskich tytułów zasili zapowiedzi polskich dystrybutorów.


Sprawdziłem i prawa do tych wszystkich filmów (oprócz High Life - nie znalazłem info) należą do Gutka. Wiesz może kto ma film Claire Dennis?

Avatar użytkownika
Jarosz
 
Posty: 1709
Na forum od:
5 cze 07, 7:48

Post 26 mar 18, 8:55

damiansport1 napisał(a):
Na razie wiadomo, że kilka filmów jak najbardziej: Zimna wojna, Loro, High Life, The House That Jack Built, The Man Who Killed Don Quixote, a także Everybody Knows. Myślę, że jeszcze sporo canneńskich tytułów zasili zapowiedzi polskich dystrybutorów.


Sprawdziłem i prawa do tych wszystkich filmów (oprócz High Life - nie znalazłem info) należą do Gutka. Wiesz może kto ma film Claire Dennis?


Ano nie wszystkie, bo Zimna wojna jest w stajni Kino Świata. A High Life ma Madness Distribution.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 26 mar 18, 18:17

Faktycznie, tak też pisze Spór w dzisiejszym artykule w którym też ocenia szansę filmu na Cannes (mówi że film jest bardzo dobry ale nie jest pewien czy wystarczająco dobry by dostać się do konkursu Cannes) A czytałem gdzieś wcześniej że Gutek brał udział w produkcji i ma też prawa w dystrybucji...no cóż

Marcin Pieńkowski
NH-Kreator
 
Posty: 20
Na forum od:
31 mar 11, 19:30

Post 27 mar 18, 10:06

Tak, "Zimna wojna" to Kino Świat. "High Life" to raczej nie Madness, który jest polskim koproducentem filmu - myślę, że znajdzie się tu większy gracz. Niestety Caraxa w Cannes na pewno nie będzie - zdaje się, że jeszcze nie wszedł na plan.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 28 mar 18, 15:17

Są głosy że Audiarda (dystrybutor się nie zgadza) i Dolana (jesień) najprawdopodobniej zabraknie na Cannes. Jeszcze miesiąc temu byli pewniakami. byłoby szkoda.

ayya
 
Posty: 666
Na forum od:
27 lip 09, 10:52

Post 28 mar 18, 18:45

To niemożliwe, że nie weszli w przypadku Caraxa, skoro jeszcze bodajże w listopadzie, awizowano film na maj...

Obrazek

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 29 mar 18, 15:44

Oto typy czołowego insidera Cannes, Venice i innych festiwali, Cedrica Succivalliego na 29 marca! On się rzadko myli więc trzeba je traktować poważnie. Mix weteranów i nowych nazwisk. Ciekawe ile się sprawdzi. Myślę że połowa na pewno. Ale wybrał 23 filmy a raczej wiadomo że będzie max 21..
Brak Pawlikowskiego (ale mowil ze bylby to jego 24. wybor i że wciąż JEST nadzieja), brak Audiarda, Farhadiego i Assayasa...

"Dogman" - Matteo Garrone
"Loro" - Paolo Sorrentino
"Three Faces" - Jafar Panahi
"Peterloo" - Mike Leigh
"The Wild Pear Tree" - Nuri Bilge Ceylan
"Sunset" - Laszlo Nemes
"Where Life is Born" - Carlos Reygadas
"High Life" - Clair Denis
"Under the Silver Lake" - David Robert Mitchell
"Lazzaro felice" - Alice Rohrwacher
"The Beach Bum" - Harmony Korine
"The Life and Death of John F. Donovan" - Xavier Dolan
"One Nation, One King" - Pierre Schoeller
"The House That Jack Built" - Lars von Trier
"Roma" - Alfonso Cuaron
"Monos" - Alejandro Landes
"The Summer" - Kiriłł Sieriebriennikow
"Maya" - Mia Hansen-Løve
"Ash is Purest White" - Jia Zhangke
"Sorry Angel" - Christophe Honoré
"Vision" - Naomi Kawase
"Burning" - Lee Chang Dong
"Long Day’s Night Into Night" - Bi Gan

Oficjalny lineup Cannes poznamy już za 2 tygodnie!

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 4 kwi 18, 14:02

https://www.youtube.com/watch?v=jsT3wL4a6PI

Zwiastun "Burning" Lee Chang Donga! Film swoją premierę w Korei będzie miał w maju co praktycznie potwierdza jego obecność w Cannes

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 4 kwi 18, 17:39

Tymczasem Variety publikuje news o tym że "Everybody Knows" Farhadiego otworzy festiwal! Bez niespodzianki. Pewnie Out of Competition.

A co do Competiton nowe wieści są takie że High Life Denis nie zdąży na festiwal i ogólnie zapowiada się bardzo ciekawa, niespodziewana i świeża edycja. Mnóstwo wielkich nazwisk zostało odrzuconych przez Fremaux wg Cedrica!

Edit: A jednak, Everybody Knows Farhadiego w konkursie! Wow. Polska premiera na Nowych Horyzontach?

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 5 kwi 18, 17:11

Nowe wieści od Cedrica: Dolan, Denis, Guadagnino, Audiard, Kawase są OUT. Plus, uwaga, film Mike Leigh "Peterloo" został prawdopodobnie odrzucony przez komisję...wow.
Na tym mają zyskać: Kirill Serebrennikov, Jennifer Kent, Markus Schleinzer, Joanna Hogg, Sebastian Schipper, Carlos Vermut być może Spike Lee. A Pawlikowski podobno jest mocnym graczem!

Jeśli Schipper będzie w konkursie to super. Zasłużył na to po genialnej "Victorii"

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 10 kwi 18, 11:30

Jeszcze tylko 2 dni ale juz teraz wyglada na to że Polska będzie się cieszyć!! Cedric mówi że Paweł Pawlikowski jest IN!

tangerine
 
Posty: 1719
Na forum od:
13 lip 07, 5:38

Post 10 kwi 18, 23:34

ciekawe co z Godardem ?

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 12 kwi 18, 9:30

Za 30 minut lineup:

Cedric: Expect 3 French films "only" this morning, 7 first-timers (at least) and a massive Asian contingent. Expect 3 women directors (2 first-timers) from 3 different countries THIS morning in competition

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1670
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 12 kwi 18, 11:04

No to mamy oficjalną selekcję:

Konkurs Główny:
Everbody Knows, Asghar Farhadi (otwarcie)
En guerre (At War), Stéphane Brizé
Dogman, Matteo Garrone
Le Livre d’image, Jean-Luc Godard
Netemo Sametemo (Asako I & II), Ryusuke Hamaguchi
Plaire aimer et courir vite (Sorry Angel), Christophe Honoré
Les Filles du soleil (Girls of the Sun), Eva Husson
Ash Is Purest White, Jia Zhang-Ke
Shoplifters, Kore-Eda Hirokazu
Capharnaüm (Capernaum), Nadine Labaki
Buh-Ning (Burning), Lee Chang-Dong
BlacKkKlansman, Spike Lee
Under the Silver Lake, David Robert Mitchell
3 Faces, Jafar Panahi
Zimna wojna (Cold War), Pawel Pawlikowski
Lazzaro Felice, Alice Rohrwacher
Yomeddine, A.B. Shawky
Leto (L’été), Kirill Serebrennikov

Out Of Competition:
Solo: A Star Wars Story, Ron Howard
Le Grand bain, Gilles Lellouche

Un Certain Regard:
Border, Ali Abassi
Long Day’s Journey Into Night, Bi Gan
Manto, Nandita Das
Girl, Lukas Dhont
Gueule d’ange (Angel Face), Vanessa Filho
Euphoria, Valeria Golino
Rafiki (Friend), Wanuri Kahiu
Mon tissu préféré (My Favorite Fabric), Gaya Jiji
Die Stropers (The Harvesters), Etienne Kallos
In My Room, Ulrich Köhler
El Angel, Luis Ortega
The Gentle Indifference of the World, Adilkhan Yerzhanov
À genoux les gars (Sextape), Antoine Desrosières

Special Screenings:
Ten Years In Thailand, Apichatpong Weerasethakul
The State Against Mandela and the Others, Nicolas Champeaux & Gilles Porte
O Grande Circo Místico (Le Grand Cirque Mystique), Carlo Diegues
Les Âmes mortes (Dead Souls), Wang Bing
À tous vents (To the Four Winds), Michel Toesca
La Traversée, Romain Goupil
Pope Francis: A Man of His Word, Wim Wenders

Midnight Screenings:
Arctic, Joe Penna
Gongjak (The Spy Gone North), Yoon Jong-Bing

Patrząc z mojego punktu widzenia, jest parę niemiłych niespodzianek (brak Reygadasa, Nemesa, Ceylana i Łoznicy - czyżby nie zdążyli, bo w to, że cała czwórka została odrzucona jakoś nie wierzę?, Bi Gan tylko w UCG) i parę miłych (przede wszystkim Hamaguchi w Konkursie Głównym, a także: egipski debiutant tamże, brak Sorrentina).
Ostatnio edytowano 12 kwi 18, 11:42 przez Grzes, łącznie edytowano 3 razy

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 12 kwi 18, 11:09

W skrócie: dużo świeżej krwi i dużo Azji. Mnóstwo wielkich nazwisk odrzuconych ale cóż. Jeśli ich filmy były rozczarowaniem to tylko ich wina.

Myślę że jeszcze trochę filmów zostanie dodanych. Szczególnie w OOC gdzie w tej chwili mamy tylko 2 produkcje. Spodziewam się Loro tam w wersji 4 godzinnej.

ayya
 
Posty: 666
Na forum od:
27 lip 09, 10:52

Post 12 kwi 18, 17:16

Już to pisałam gdzieś tam indziej, ale ten zestaw konkursu głównego wygląda, jak kiedyś wyglądała sekcja UCR. Bardzo mało jest tu teraz kina gwiazdorskiego, co więc z czerwonym dywanem?;) Mi się to nawet podoba, bo jakoś tam to odświeża ten festiwal.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 16 kwi 18, 18:08

Ale trafiłem z tym tytułem tematu :) Prawdziwy powrót polskiego kina na salony :) Kolejna sekcja Cannes ogłoszona, kolejny polski film. Tym razem "Fuga" Smoczyńskiej ("Córki Dancingu").

Critics Week:

Opening Film:
“Wildlife,” Paul Dano

Closing Film:
“Guy,” Alex Lutz

Competition:
“Chris the Swiss,” Anja Kofmel
“Diamantino,” Gabriel Abrantes and Daniel Schmidt
“Egy Nap” (“One Day”),” Zsófia Szilágyi
“Fuga” (“Fugue”), Agnieszka Smoczyńska
“Kona Fer Í Stríð” (“Woman at War”), Benedikt Erlingsson
“Sauvage,” Camille Vidal-Naquet
“Sir,” Rohena Gera

Special Screenings:
“Nos Batailles” (“Our Struggles”), Guillaume Senez
“Shéhérazade,” Jean-Bernard Marlin

A co do konkursu głównego, to Cedric mówi że zna 2 filmy które sa niemal "locked in". Ciekawe które..2-3 zostaną dodane w najbliższych dniach.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 17 kwi 18, 11:44

Director's Fortnight:

"Amin" - Philippe Faucon
"Carmen & Lola" - Arantxa Echevarria
"Climax" - Gaspar Noé
"Cómprame Un Revólver" - Julio Hernandez Cordon
"El Motoarrebatado"r - Agustin Toscano
"En Liberté!" - Pierre Salvadori
"Treat Me Like Fire" - Marie Monge
"Le monde est à toi" - Romain Gavras
"Leave No Trace" - Debra Granik
"To The Ends Of The Earth" - Guillaume Nicloux
"Los Silencios" - Beatriz Seigner
"Mandy" - Panos Cosmatos
"Ming Wang Xing Shi Ke" - Ming Zhang
"Mirai" - Mamoru Hosoda
"Birds Of Passage" - Cristina Gallego
"Petra" - Jaime Rosales
"Samouni Road" - Stefano Savona
"The Load" - Ognjen Glavonic
"Troppa Grazia" - Gianni Zanazi
"Weldi" - Mohamed Ben Attia

worren
 
Posty: 169
Na forum od:
15 sty 11, 11:47

Post 17 kwi 18, 11:47

Debiuty z sekcji ACID:

L'Amour debout - Michaël Dacheux (France)
Bad Bad Winter - Olga Korotko (Kazakhstan)
Cassandro the Exotico! - Marie Losier (France)
In the Mighty Jungle - Caroline Capelle, Ombline Ley (France)
Il se passe quelque chose - Anne Alix (France)
Seule à mon mariage - Marta Bergman (Belgium/Romania/France)
Thunder Road - Jim Cummings (USA)
Un violent désir de bonheur - Clément Schneider (France)
We the Coyotes - Hanna Ladoul, Marco La Via (France/USA)

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 18 kwi 18, 21:06

Chodzą plotki że Denis, Gilliam, Ceylan (competition) oraz Von Trier i Zhang (OOC) zostaną wkróce dodani do lineupu.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 kwi 18, 10:40

Dodatki:

Competition:
"The Wild Pear Tree" - Nuri Bilge Ceylan
"Ayka" - Sergey Dvortsevoy
"Knife + Heart" - Yann Gonzalez

OOC:
"The House That Jack Built" - Lars Von Trier
"The Man Who Killed Don Quixot" - Terry Gilliam (closing film)

Un Certain Regard:
"Muere, Monstruo, Muere" - Alejandro Fadel
"The Dead and the Others" - João Salaviza, Renée Nader Messora
"Donbass" - Sergey Loznitsa (opening film)
Ostatnio edytowano 7 maja 18, 18:47 przez damiansport1, łącznie edytowano 1 raz

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 7 maja 18, 18:46

Jakub Duszyński, Gutek Film dla Screendaily:

"What is the Polish market like for arthouse films?
- Cannes is as strong and as important as ever. This is the event we are all waiting for. But I am paying more than five years ago. I face bigger competition every year for those few top films everyone wants to handle locally.

Which films are working in Poland right now?
- Bold, edgy, significant, uplifting films. I am looking for films that will turn me on. I would love to come back with three films for 2019."

https://www.screendaily.com/features/ca ... 18.article

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 14 maja 18, 23:35

Na razie swietny poziom konkursu. Z tego co czytam chcialbym zobaczyc na NH:

Lazzaro Felice
Asako I & II
Summer
Image Book
Three Faces
Shoplifters

z poza konkursu:

Climax
Girl
Border
Rafiki
Leave no Trace

a jeszcze wiele filmow przed nami. Zimna Wojna i Lazzaro Felice chyba na razie faworytami do Palmy.

Btw

Von trier wlasnie pokazal swoj film i...ponad 100 osob wyszlo przed koncem. Ciekawe jak mocno teraz zaluje Gutek ze go kupil. Ile osob go zobaczy w normalnej dystrybucji?

jedna z opinii:
"Just left Lars Von Trier's The House that Jack Built. Gross. Pretentious. Vomitive. Torturous. Pathetic."

choc i tak go zobacze jak bedzie na NH z ciekawosci

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 15 maja 18, 11:49

News: Jeden z lepiej ocenianych filmow tegorocznego Cannes, 'Birds of Passage' (dir. Guerro & Gallego) z sekcji Directors Fortnight został kupiony przez polskiego dystrybutora Against Gravity

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1670
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 15 maja 18, 11:58

Against Gravity kupiło więcej (w większości właśnie dobrze ocenianych) filmów: Birds of Passage Guerry i Gallego, Ash is the Purest White Jia Zhang-ke, Donbass Łoznicy, a także jeszcze nie pokazywany (ale ponoć bardzo oczekiwany) obraz Siergieja Dworcewoja Ayka.

A co do von Triera - Gutek Film raczej nie ma się czego obawiać - kontrowersje zwykle napędzają ludzi do kin, jeśli większość recenzji jest pozytywna. A tak, jak się wydaje, jest w przypadku The House that Jack Built. To, co się pisze o tym filmie, dobrze chyba podsumowuje tytuł z Indiewire: "Lars von Trier’s Serial Killer Epic Is Horrifying, Sadistic, Possibly Brilliant". Zresztą kariera von Triera w dużej mierze na wzbudzaniu kontrowersji się od zawsze opiera. Podobnie jak w przypadku Gaspara Noé, którego nowy film (wzbudzający podobnie duże kontrowersje) Gutek też właśnie zakupił, czym chwali się na FB.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 15 maja 18, 14:04

Aha dzięki za info. Rozumiem że to są Twoje insiderskie informacje odnosnie Against Gravity których w internecie się nie znajdzie? :P Ale bardzo spoko. Co do Gutka to on kupił Noe już jakiś czas temu, jeszcze przed festiwalem. Jakieś info odnośnie innych potencjalnych zakupow Gutka? Czy będą czekać na galę i nagrody.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1670
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 15 maja 18, 14:09

Oczywiście, że nie insiderskie - są jak najbardziej dostępne w internecie - tyle że nie wiem, dlaczego właśnie wyróżniać film Guerry i Gallego - dla mnie to jest najmniej interesujący z tych czterech, które AG zapowiada. Gutek czekać na galę na pewno nie będzie, i zakupów z pewnością ma już sporo, ale ja tam o nich nic nie wiem. Wiem natomiast, że Pan Roman się takimi informacjami zawsze chętnie tutaj dzielił, więc wypada czekać aż się na forum pojawi.

worren
 
Posty: 169
Na forum od:
15 sty 11, 11:47

Post 15 maja 18, 23:36

Solopan pochwalił się na swoim fb, że "Trzy twarze" Jafara Panahiego są ich tytułem. M2 Films ma w swoim katalogu "Dogman" Matteo Garrone. Aurora pewnie też zrobiła już jakieś zakupy, ale o nich dowiemy się po zakończeniu festiwalu.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 16 maja 18, 12:12

Pierwszy raz słysze o takim dystrybutorze jak Solopan ale ok. Czyli sporo już jest kupionych.
Gutek ma w konkursie Under Silver Lake i Everybody Knows ale te filmy niczego nie wygrają a oni zwykle jednak mają kilka filmow z nagrodami. Rok temu The Square, BPM, In the Fade, You Were Never Really Here.

Z filmów które mają duży buzz i szanse na nagrodę a są bez dystrybutora (przynajmniej nie ma info):

Lazzaro Felice (głowny faworyt do Palmy w tej chwili i mój najbardziej oczekiwany chyba)

Capernum (plotka o jakości tego filmu jest obłędna. Ci którzy widzieli film w tajnych screeningach mowia ze 13 letni dzieciak podobno zagrał jedną z najlepszych ról dziecięcych w historii kina.W USA film posiada Sony Pictures Classic. Film Labaki będzie miał premierę jutro)

The Image Book (widziałem kilka postów NH/Gutka na fejsie o nim więc czuję go mają choć jeszcze nic nie wprost nie mówią)

Shoplifters (Najlepiej recenzowany film z konkursu póki co i być może tegoroczny Daniel Blake. Palma bardzo możliwa)

BlackkKlansman (pewnie bedzie na AFF)

Leto

Burning

Knife + Heart (brzmi intrygująco i być może Paradis wygra aktorkę)

The Wild Pear Tree

Sorry Angel (film o gejach, count me IN poza tym mogą dać mu np scenariusz bo zwykle jakis francuski film wygrywa jedna nagrode)

Asako I & II (mainstreamowa love story, myślę że dobrze by się sprzedała. Bardzo czekam)

At War, Girl of the Sun, Yomeddine raczej na pewno nic nie wygrają i też nie sądzę żeby ktokolwiek je kupił. Może Girl of the Sun...choć recenzje fatalne to jednak film może się spodobać zwykłym zjadaczom chleba bo jest strasznie basic podobno.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1670
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 16 maja 18, 14:10

Kilka uwag do tego, co piszesz.
1. Odróżniaj FB Gutek Film i NH. Pomysł, że Gutek Film (lub ktokolwiek inny) miałby wprowadzić Godarda do dystrybucji jest bardzo ekstrawagancki - to bardzo mało prawdopodobne. To, że na FB festiwalu piszą o tym filmie sugeruje, że będzie na festiwalu - nie w dystrybucji.
2. Co roku zdecydowana większość filmów z konkursu głównego w Cannes (i niejeden z innych sekcji) wchodzi do polskiej dystrybucji - tak z całą pewnością będzie i w tym roku. "Hity" festiwalu: Rohrwacher, Koreeda dystrybutorów mają w tej chwili na 100%, przypuszczam, że część z tych, które wydają się tobie mało prawdopodobne prawdopodobnie też. Natomiast filmy mniej eksponowane, a pochodzące z krajów "egzotycznych" typu Egipt, ale też Japonia czy Korea mają pełne szanse ich nie mieć, bo najzwyczajniej w świecie w Polsce mało kto na nie pójdzie, niezależnie od tego, czy to "mainstreamowa love story", czy "crowdpleaser".
3. W "plotki" dotyczące jakości filmów nie ma co wierzyć - pierwsi oglądają zawsze ci, którzy są danym filmem jakoś specjalnie zainteresowani, w szczególności też zainteresowani finansowo. Osobiście w "obłędnie dobry" film Labaki nie bardzo wierzę, wierzę za to w możliwy "obłędnie dobry" film Ceylana.
4. Solopan to znany i kiedyś całkiem prężny dystrybutor. Ale ostatnio też wprowadzał do kin np. Jeszcze nie koniec.

worren
 
Posty: 169
Na forum od:
15 sty 11, 11:47

Post 16 maja 18, 15:07

damiansport1 napisał(a):Pierwszy raz słysze o takim dystrybutorze jak Solopan ale ok.

Solopan wprowadzał do polskich np. "Idę" Pawła Pawlikowskiego, "Moonlight" Barry'ego Jeniknsa i "Mamę" Xaviera Dolana, ale w swoim katalogu mają także prawa do sporej ilości starszych tytułów z ostatnich 25-lat dystrybucji (wymieniając choćby "Chinese Box" Wayne Wanga).

Mnie z końcówki konkursu najbardziej interesuje "Knife + Heart" Yanna Gonzaleza. Tym bardziej, że miałem okazje poznać reżysera i spędzić z nim trochę czasu, gdy był w jury w Katowicach. Znając dotychczasowy dorobek Yanna (debiut "You and the night" i całą serię pięknych krótkich metraży) spodziewam się filmu nieoczywistego i w stosunku do reszty konkursu niezbyt gładkiego. Czy tak rzeczywiście będzie pokażą pewnie pierwsze recenzje.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 16 maja 18, 15:39

Grzes napisał(a):Kilka uwag do tego, co piszesz.
1. Odróżniaj FB Gutek Film i NH. Pomysł, że Gutek Film (lub ktokolwiek inny) miałby wprowadzić Godarda do dystrybucji jest bardzo ekstrawagancki - to bardzo mało prawdopodobne. To, że na FB festiwalu piszą o tym filmie sugeruje, że będzie na festiwalu - nie w dystrybucji.
2. Co roku zdecydowana większość filmów z konkursu głównego w Cannes (i niejeden z innych sekcji) wchodzi do polskiej dystrybucji - tak z całą pewnością będzie i w tym roku. "Hity" festiwalu: Rohrwacher, Koreeda dystrybutorów mają w tej chwili na 100%, przypuszczam, że część z tych, które wydają się tobie mało prawdopodobne prawdopodobnie też. Natomiast filmy mniej eksponowane, a pochodzące z krajów "egzotycznych" typu Egipt, ale też Japonia czy Korea mają pełne szanse ich nie mieć, bo najzwyczajniej w świecie w Polsce mało kto na nie pójdzie, niezależnie od tego, czy to "mainstreamowa love story", czy "crowdpleaser".
3. W "plotki" dotyczące jakości filmów nie ma co wierzyć - pierwsi oglądają zawsze ci, którzy są danym filmem jakoś specjalnie zainteresowani, w szczególności też zainteresowani finansowo. Osobiście w "obłędnie dobry" film Labaki nie bardzo wierzę, wierzę za to w możliwy "obłędnie dobry" film Ceylana.
4. Solopan to znany i kiedyś całkiem prężny dystrybutor. Ale ostatnio też wprowadzał do kin np. Jeszcze nie koniec.



Dzięki za te informacje. Choć myślałem że żeby film był wyświetlany na festiwalu u nas, musi mieć najpierw polskiego dystrybutora? Więc jeśli Godarda nikt nie odważy się kupić to jak miałby zostać pokazany na NH. Czy się mylę?

Pewnie masz rację z tym że Rohrwacher czy Koreeda mają już dystrybutora. Labaki też może mieć. Ogromne bitwy się toczą za granicą o ten film. Screendaily podaje że we Francji aż 8 dystrybutorow toczyło walkę o prawa. W USA jak już pisałem film kupił Sony Pictures Classic jeden z ciekawszych art-housowych dystrybutorow. wiec to nie tylko plotki. Ale przekonamy sie jutro...

kasiakre12345
 
Posty: 3
Na forum od:
16 maja 18, 18:24

Post 16 maja 18, 18:40

Dziękuję za wszystkie informacje, macie naprawdę niesamowitą wiedzę :) https://sklep.spirulina.pl/produkty/ole ... -egipskiej
Ostatnio edytowano 15 cze 18, 8:32 przez kasiakre12345, łącznie edytowano 1 raz

worren
 
Posty: 169
Na forum od:
15 sty 11, 11:47

Post 16 maja 18, 19:21

damiansport1 napisał(a):Dzięki za te informacje. Choć myślałem że żeby film był wyświetlany na festiwalu u nas, musi mieć najpierw polskiego dystrybutora? Więc jeśli Godarda nikt nie odważy się kupić to jak miałby zostać pokazany na NH. Czy się mylę?


Wiele filmów z programu NH było granych na festiwalu w przeszłości jednorazowo, więc kwestia posiadania polskiego dystrybutora jest drugorzędna. Chodzi bardziej o polską premierę zwłaszcza w przypadku konkursu Nowe Horyzonty. To czy film trafi na NH to przede wszystkim kwestia dogadania się z agentami sprzedaży i posiadaczami praw do danego tytułu. Także droga dla Godarda na NH jest otwarta, oczywiście jeśli film spodoba się selekcjonerom festiwalu.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 16 maja 18, 20:47

Omg, a teraz Burning nazywany arcydziełem. Co za festiwal dla Azji.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1670
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 16 maja 18, 22:19

worren napisał(a):Wiele filmów z programu NH było granych na festiwalu w przeszłości jednorazowo, więc kwestia posiadania polskiego dystrybutora jest drugorzędna. (...) To czy film trafi na NH to przede wszystkim kwestia dogadania się z agentami sprzedaży i posiadaczami praw do danego tytułu.

W przypadku tych największych polskich festiwali, czyli NH i WFF, te "wiele filmów" to tak naprawdę zdecydowana większość tytułów pokazywanych na festiwalu. Może cię (damiansporta1 - nie worrena) to zdziwi, ale wiele osób (ja na przykład, i wielu innych z tego forum) na festiwale jedzie dokładnie po to, żeby oglądać wyłącznie (albo głównie) filmy, które polskich dystrybutorów nie mają, bo to jedyna okazja, żeby je zobaczyć - te, które ich mają, będzie można obejrzeć później.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 17 maja 18, 0:08

Jeśli mieszka się w dużym mieście gdzie pokazywane są wszystkie filmy to pewnie jest to dobra taktyka.
Ale ja mieszkam w małym gdzie wiekszości filmów z Cannes czy Berlina nie będzie stąd jeżdze na festiwale by je oglądać. Poza tym lubię być pierwszym (+jestem niecierpliwy).
Uczucie że jesteś jednym z pierwszych Polaków który zobaczył np zwycięzce Palmy lub istotnego gracza oscarowego jest, przynajmniej dla mnie, niepowtarzalne.
Do dzisiaj wspominam seans I, Tonya czy Trzech Billboardów na Camerimage. Tam pokazują każdy film tylko raz co podnosi prestiż seansu. Byłem jednym z może 100 Polaków który zobaczył I, Tonyę pół roku przed premierą krajową. Niestety u nas wiele filmów pokazywanych jest ze strasznym opóźnieniem a ja nie mogę tyle czekać. Jestem bardzo aktywny na wielu forach i chce uczestniczyć w konwersacjach nie bojąc się o spojlery.
Każda ma jednak swoją taktykę i oczywiście oglądanie filmów bez dystrybucji zapewne też jest mądre ale ja w tej chwili się na tym nie skupiam.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 17 maja 18, 22:55

I plotki odnośnie Labaki okazały się prawdziwe. Przynajmniej jeśli chodzi o złotego dzieciaka

okon_alterego
 

Post 18 maja 18, 10:01

[quote="damiansport1"]I plotki odnośnie Labaki okazały się prawdziwe. Przynajmniej jeśli chodzi o złotego dzieciaka[/quote]

Nauczyłem się już dystansu do tego, co na świeżo pisze prasa. ;) Niska ocena w rankingu Screen Daily wcale nie oznacza, że film jest zły - tak było i z Chronic Michela Franco (2.0), i z W pionie Guiraudie (2.1). Nie mówiąc o Twarzy Tsai Ming-lianga. A wysokie oceny dostawały takie rozczarowania jak Góry mogą przeminąć Zhangke Jia czy Matka Morettiego.

Dobre recenzje zbiera też Lee Chang-Dong, choć nie chce mi się wierzyć, że na podstawie Murakamiego można zrobić naprawdę dobry film.

damiansport1
 
Posty: 83
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 18 maja 18, 15:14

Film Gilliama podobno słaby. coś chyba Gutek srednio trafil z tymi filmami. Liczę że ogłoszą że kupili np Burning, Lazzaro Felice czy Ash is Purest White. Albo Caparneum.

"Dobre recenzje zbiera też Lee Chang-Dong, choć nie chce mi się wierzyć, że na podstawie Murakamiego można zrobić naprawdę dobry film."

Dobre recenzje to mało powiedziane. Ten film pobił rekord Toniego Erdmana na Screendaily ze srednia 3.8/4. Nie ma mozliwosci zeby niczego nie wygral.

Następna strona

Powrót do O innych festiwalach i przeglądach filmowych



cron