Cannes 2018. Powrót polskiego kina na salony?

Festiwale, przeglądy, retrospektywy. Zapowiedzi. Wasze wrażenia.
miecznik
 
Posty: 271
Na forum od:
10 mar 08, 13:41

Post 7 lip 18, 7:12

Grzes napisał(a):Masz rację. Każdy ma prawo się pomylić, zwłaszcza pisząc z głowy. Poprawiłem, żeby się wydawało, że czepiasz się bez powodu ;).

Jeśli tożsamość tego nowego dystrybutora się potwierdzi, to cienko widzę Koreedę na Nowych Horyzontach. Zresztą ogólnie, wchodzenie takiego tałatajstwa w dystrybucję kina arthouse'owego źle wróży.


Grzesiu, niepotrzebnie się ekscytowałeś "tożsamością" dystrybutora. Koreeda pojawi się na NH. Film Point Group, czyli obecne Polskie Media, już we wcześniejszych latach gościły na NH. Nawet love story LGBTQ rozpowszechniali ("Płynące wieżowce").

Marcin Pieńkowski
NH-Kreator
 
Posty: 20
Na forum od:
31 mar 11, 19:30

Post 15 cze 18, 11:04

Panie Damianie,
nie przesłyszał się Pan - "Granica" / "Border" (laureat UCR) będzie miała polską premierę na NH. To jedno z największych zaskoczeń tegorocznego Cannes - błyskotliwy film o wykluczeniu i obcości w kostiumie przedziwnego s-f, kino szalenie oryginalne.
Co do Pana rozważań - proszę być spokojnym. Mamy jeszcze dużo czasu. Canneńskich przebojów będzie u nas bez liku. Ale proszę też nie zapominać o konkursie, sekcji LLL, retrospektywach (bliscy memu sercu Monteiro i Enyedi), Froncie Wizualnym, gdzie będzie w tym roku bardzo dużo rewelacyjnych eksperymentów (ogłaszamy w następnym tygodniu) oraz mnóstwie maleńkich filmów w sekcji Odkrycia (z cyklu "jak nie teraz, to kiedy to obejrzę?").
Pozdrawiam
Marcin

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 14 cze 18, 22:51

"Shoplifters" otworzy Dwa Brzegi. Hmm. Dheepan też pare lat temu otwierał ten festiwal i nie było go na NH.

Słuchałem dzisiaj wywiadu na TOK FM z panem Marcinem Pieńkowskim (z 12 czerwca) i powiedział że 3 Faces będą pokazywane we Wrocławiu, więc to na pewno dobra wiadomość. Oficjalnie jeszcze tego nie ogłosili.
"Border" chyba też będzie.

Cieszy BlackkKlansman, Dogman, Burning i Wszyscy Wiedzą nawet jeśli część z tych filmów zostanie pokazanych w polskich kinach we wrześniu.

Ciekawe co z Lato, Capearnum Labaki i Von Trierem. To filmy Gutka więc liczę że je ogłoszą...jeszcze prawie miesiąc do lineupu więc trzeba cierpliwie czekać.

Ciągle trzymam kciuki za Rohrwacher choć powoli już tracę nadzieję szczególnie że pokazą już jeden film Aurory, Burning. Dwóch raczej im nie udostepnia. oh well

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 1 cze 18, 19:17

Marcin Pieńkowski napisał(a):Drodzy,
pracujemy praktycznie ze wszystkimi polskimi dystrybutorami, więc jeśli tylko coś jest wartościowego z Cannes i będzie dostępne, na pewno zrobimy wszystko, żeby to pokazać. Czasami film jest blokowany aż do Toronto i nie można go pokazać (tak było rok temu z nowym Lanthimosem), ale mam nadzieję, że w tym nie będzie takich filmów. Zapowiada się jednak edycja mocna w tytuły canneńskie, ale również tytuły z Locarno, Rotterdamu, Sundance i Berlina. W programie będzie około 230 pełnych metraży. Polecam filmy, które będzie można zobaczyć tylko u nas i nie trafią potem do kin, a takich się na pewno znajdzie sporo.
Grześ, jeśli chodzi o Twoje canneńskie życzenia. O Bi Gana naturalnie się staramy. "Los Silencios" - ani to specjalnie udane, ani ciekawe, ani nowohoryzontowe. Myślę, że z Quanzine przywieziemy lepsze filmy. Wang Bing - trochę się głowimy z tym filmem. Problemem nie jest czas trwania, ale fakt, że to film szalenie polityczny i pod tym kątem hermetyczny.
Pozdrawiam,
Marcin


230 pełnometrażowych to byłby chyba rekord. Super.

choć w programie Quinzaine poza Noé (w dystrybucji, więc i tak oglądać nie będę) i Rosalesem niczego z większym potencjałem nie widzę.


A ja widzę:

Leave No Trace (Granik)
Mirai (Hosoda)
Mandy (Cosmatos)
Birds Of Passage (Gallego, Guerra)

Liczę na te filmy z DF + wspomniana Petra Rosalesa

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 1 cze 18, 17:16

Under Silver Lake wraca do editing roomu i data premiery w US przesunieta na grudzien. Wiec raczej na pewno nie bedzie go ani na NH ani AFF. W Polsce premiera pewnie w 2018 choć w katalogu Gutek FIlm nadal widnieje 31 sierpnia. Ale pewnie to zmienia niedlugo. https://twitter.com/ERCboxoffice/status ... 6522909696

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 31 maja 18, 13:08

Ogłoszono program Sydney Film Festival 2018. Czemu o tym piszę? Mimo że Polskę i Australię dzieli blisko 14 tysięcy km, Nowe Horyzonty i SFF rok w rok mają BARDZO podobny program. Przynajmniej na podstawie researchu którego wykonałem.

Z ogłoszonych przez NH nowości, Sydney pokaże praktycznie wszystko od 6 do 17 czerwca. A ponadto także takie tytuły jak:

- Blackklansman
- Shoplifters
- Cold War
- Burning
- 3 Faces
- Image of the Book
- Woman at War

oraz pół Sundance. Największe hity takiej jak Kindergarden Teacher, We the Animals, Miss Education of Cameron Post, Leave no Trace czy Don't Worry...

Myślę że większość tytułów Sundance obejrzymy na AFF ale obecność cannenskich hitów takich jak Burning, Shoplifters czy 3 Faces juz na czerwcowym festiwalu w Sydney wróży dobrze przed NH.

Niestety brak Lazzaro Felice to zla wiadomosc chyba ze dodadza pozniej. Inaczej moze to oznaczac ze producenci nie zgadzaja sie by ten film zostal pokazywany na letnich festiwalach

https://www.sff.org.au/program/browse/?type=Film

Małgorzata Sadowska
 

Post 28 maja 18, 18:53

Grześ, wbf,

Obozy reedukacyjne to powracający motyw w twórczości Wang Binga - wspomnieliście o "Rowie", ale także "Fengming" z 2007 roku dotykał tej kwestii. Zastanawiamy się w tej chwili nad "Dead Souls", który z całą pewnością jest i dla nas i dla widzów wyzwaniem. Oglądałam go w Cannes, gdzie pozytywne opinie krytyki i aura premierowych pokazów skusiły do przyjścia do kina dosłownie kilka osób - i na sali przeważali Chińczycy, dla których jest to z pewnością ogromnie ważny film (którego z pewnością nie zobaczą w swoich kinach). Zamysł reżysera jest niesłychanie ambitny i poważny, poświęcił na ten film 13 lat, podczas których podróżował po kraju i gromadził opowieści ocalonych z obozów, ofiar morderczej kampanii Mao przeciwko "wyrzutkom" i "zdrajcom" (być może wymordowanie wlasnych obywateli było sposobem na ukrycie problemu głodu). "Martwe dusze" to kronika zapomnianego, wymazanego z oficjalnej historii ludobójstwa. Film bardzo ważny i zarazem wsobny, nakierowany na rozliczenia z własną historią. Tak, "Rów" też o nich opowiadał: w niespełna dwie godziny. Oczywiście radykalizm Wang Binga - nawet jeśli w tym wypadku mniej dotyczący strony artystycznej, a bardziej skali i rozmachu projektu; idei, jaka mu przyświeca - jest nam bardzo bliski. Chcielibyśmy ten film pokazać, sprawdzamy czy będzie to możliwe.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1665
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 28 maja 18, 13:12

Nie wątpię, że w bardziej faktograficznym filmie, którym zapewne Martwe dusze są, będzie więcej elementów (nazw, postaci, wydarzeń) niezrozumiałych dla europejskiego widza, ale - mam wrażenie po przeczytaniu kilku recenzji - w Cannes krytykom to aż tak nie przeszkadzało. Nie sądzę, żeby ich kompetencje historyczne były większe niż nasze. Także zachęcam - ludzi czekających na Wanga Binga, niezależnie od tego, czy mogą się spodziewać, że zrozumieją wszystko, czy dużo mniej, paru jest. Pewnym rozwiązaniem (aż boję się to napisać, biorąc pod uwagę metraż filmu) byłoby wprowadzenie zrobione przez jakiegoś historyka (jeśli taką sensowną osobę - rozumiejącą, że ma jedynie dać krótkie wskazówki dla osób, które chcą rozumieć, o czym bohaterowie mówią - udałoby się znaleźć). Przy Los Silencios się nie upieram, choć w programie Quinzaine poza Noé (w dystrybucji, więc i tak oglądać nie będę) i Rosalesem niczego z większym potencjałem nie widzę.

wbf
 

Post 28 maja 18, 10:32

Czy przypadkiem jego Rów/Jiabiangou nie był kiedyś pokazywany na NH? Również mówił o obozach reedukacji, także podejrzewam, że ludzie którzy potencjalnie byliby zainteresowani filmem jednak kojarzą trochę ten temat. Chodzą głosy, że może być to nawet jego najważniejszy film w całym dorobku.

Marcin Pieńkowski
NH-Kreator
 
Posty: 20
Na forum od:
31 mar 11, 19:30

Post 28 maja 18, 9:34

Drodzy,
pracujemy praktycznie ze wszystkimi polskimi dystrybutorami, więc jeśli tylko coś jest wartościowego z Cannes i będzie dostępne, na pewno zrobimy wszystko, żeby to pokazać. Czasami film jest blokowany aż do Toronto i nie można go pokazać (tak było rok temu z nowym Lanthimosem), ale mam nadzieję, że w tym nie będzie takich filmów. Zapowiada się jednak edycja mocna w tytuły canneńskie, ale również tytuły z Locarno, Rotterdamu, Sundance i Berlina. W programie będzie około 230 pełnych metraży. Polecam filmy, które będzie można zobaczyć tylko u nas i nie trafią potem do kin, a takich się na pewno znajdzie sporo.
Grześ, jeśli chodzi o Twoje canneńskie życzenia. O Bi Gana naturalnie się staramy. "Los Silencios" - ani to specjalnie udane, ani ciekawe, ani nowohoryzontowe. Myślę, że z Quanzine przywieziemy lepsze filmy. Wang Bing - trochę się głowimy z tym filmem. Problemem nie jest czas trwania, ale fakt, że to film szalenie polityczny i pod tym kątem hermetyczny.
Pozdrawiam,
Marcin

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 27 maja 18, 20:03

Nudziłem się i zrobiłem research odnośne a) filmow z konkursu Cannes, które kilka miesięcy później były pokazywane na NH i b) filmów nie będących własnością Gutek Film tudzież SNH ktore potem zagoscily we Wrocławiu. Zapisałem także dystrybutorów tych filmów. Możliwe że się gdzieś pomyliłem, jeśli tak to sorry.

2017: 9 z konkursu Cannes

Filmy nie nalezace do Gutek Film/SNH

"Dzień po" - Hong (?)
"Na pokuszenie" - Coppola (UIP)
"Niemiłość" - Zwagincew (Against Gravity)

2016: 11 z konkursu Cannes

Filmy nie nalezace do Gutek Film/SNH:

"I Daniel Blake"- Loach (M2 Films)
"Aquarius" - Mendonca (Aurora)
"Nieznajoma dziewczyna" (Aurora)

2015. 8 z konkursu Cannes

Filmy nie nalezace do Gutek Film/SNH:

"Nawe Gory Przemina" - Jia (Against Gravity)
"Miara człowieka" - Brize (Against Gravity)
"Lobster" - Lanthimos (UIP)

2014 - 7 z konkursu Cannes

Filmy nie nalezace do Gutek Film/SNH:

"Zimowy sen" - Ceylan (Film Point Group)
"Lewiatan" - Zwagincew (Against Gravity)
"Pożegnanie z językiem" - Godard (brak)
"Zawsze woda" - Kawase (brak)

A więc potwierdziło się że NH najlepsze relacje ma zdecydowanie z Against Gravity choć UIP czy Aurora też kilka filmów w ostatnich latach użyczyła.

Warto zauważyć też że niemal zawsze "wypożyczają" 3-4 tytuły

Pospekulujmy więc jakie filmy od innych dystrybutorów możemy obejrzeć w tym roku.
Biorąc pod uwagę fakt że "Ash is Purest White" Jia ma Against Gravity, myślę że to mocny kandydat
podobnie jak "Ayka" tego samego dystrybutora. Choć wątpię że użyczą im obydwa filmy. Pewnie będą musieli wybrać jeden. Wybór nie łatwy, z jednej strony duże nazwisko Jia a z drugiej zwycięzca aktorki. Stawiam jednak na Jia.

Liczę bardzo na "Lazzaro Felice" Rohrwacher. "Cuda" były na NH więc myślę że jest szansa. Jeśli wezmą coś od Aurory to musi to być ten film. Albo "Burning". Na "Asako" I & II nawet nie liczę choć też bardzo chciałbym zobaczyc ten film

Jestem dobrej myśli co do "Shoplifters" :) może to nic nie znaczyć ale fanpejdż festiwalu kilka razy polubił komentarze ludzi z prośbami o ten film na NH. Może już się dogadali? w Cannes? nie wiem ale jestem optymista w tym przypadku. Szczególnie że "Zimowy Sen" który należał do Film Point Group był na NH. poza tym Kore-eda to stały bywalec NH.

"Blackkklansman" raczej na pewno odpada. zgaduje że na 99% bedzie na AFF jesienią. Nie oczekiwałbym też "Trzech Twarzy" Panahiego.

Podsumowując, byłbym w pełni ukontentowany gdybym na NH z Konkursu obejrzał to co nalezy do pana Gutka i STN (minus Under Silver Lake które pewnie zostawia na AFF) czyli: "Wild Pear Tree", "Leto", "Capharnum", "Everybody Knows" + pożyczone "Shoplifters", "Lazzaro Felice" i "Ash is Purest White". To oznaczało by tylko 7 tytułów (tyle co w 2014) ale zobaczymy też troche z innych sekcji; "Girl", pewnie LVT, Noe i Gilliam. Pan Marcin Pieńkowski piał z zachwytu nad "Border" i "Fugą" więc na nie również liczę:)

ale to tylko moje życzenia i rozważanie. Zobaczymy co przyniesie życie.

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 25 maja 18, 11:31

Screendaily informuje że "Nos Batailles" ("Our Struggles) z Critics Week zostało kupione w Polsce przez Vivarto https://www.screendaily.com/news/cannes ... 63.article

amido455
 
Posty: 3
Na forum od:
28 gru 16, 18:43

Post 24 maja 18, 18:35

Nikt się jeszcze Border nie pochwalił. Tu zebrałem wszystko co wiemy na tę chwilę:

https://www.facebook.com/PelnaSala/post ... 3459759455

ayya
 
Posty: 664
Na forum od:
27 lip 09, 10:52

Post 24 maja 18, 17:41

Napisałam taki tekścik wokół Cannes. Może kogoś zainteresuje.

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 24 maja 18, 10:20

A właśnie kto ma Border?

ayya
 
Posty: 664
Na forum od:
27 lip 09, 10:52

Post 24 maja 18, 9:41

No w konkursie głównym w Cannes raczej nie ma eksperymentalnego, nowohoryzontowego kina. Tylko filmy prezentowane później w sekcjach z hitami. Hity w Cannes były dużo ciekawsze w 2016 niż w 2017 i 2018.

Najbardziej nowohoryzontowe filmy, jakie widziałam w tym roku w Cannes to Border i Climax, w pewnym sensie Sextape, ale to akurat nie było dobre.

hmm
 

Post 24 maja 18, 7:36

ayya napisał(a):
damiansport1 napisał(a):Bzdura. Mnóstwo osob mowilo ze to byl najlepszy festiwal od lat co zreszta potwierdzaja ankiety. Przecież nawet Todd McCarthy z THR który co roku praktycznie krytykuje Cannes, w tym roku dał pozytywną recenzję festiwalowi. To że nie było wielu dużych nazwisk nic nie znaczy. śledziłem ten festiwal bardzo dokładnie. przeczytałem setki recenzji i mnóstwo filmów było chwalonych.


Ja byłam na miejscu, w Cannes, przez dwa tygodnie. Zobaczyłam tylko 45 filmów, więc w sumie, co ja wiem...

W 2016 r. w Cannes tylko w konkursie: Toni Erdmann, Elle, Służąca, Paterson, Aquarius, American Honey, Julieta, Sieranevada, więc przemilczę absurdalną teorię, jakoby w 2018 uczestniczyłam w najlepszym festiwalu od lat.


Czyli te filmy wymienione z 2016 miały być jakimś wyznacznikiem jakości? Trochę mało pośród nich bardziej ambitnego kina po które ludzie przyjeżają na NH. Filmy tego typu mogę sobie jednak złapać na polsacie.

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 23 maja 18, 21:52

Aha. No to fajnie, jako krytyk?

Ciągle, to opinia jednej osoby. Większość mówi że to najlepszy festiwal od lat

ayya
 
Posty: 664
Na forum od:
27 lip 09, 10:52

Post 23 maja 18, 17:56

damiansport1 napisał(a):Bzdura. Mnóstwo osob mowilo ze to byl najlepszy festiwal od lat co zreszta potwierdzaja ankiety. Przecież nawet Todd McCarthy z THR który co roku praktycznie krytykuje Cannes, w tym roku dał pozytywną recenzję festiwalowi. To że nie było wielu dużych nazwisk nic nie znaczy. śledziłem ten festiwal bardzo dokładnie. przeczytałem setki recenzji i mnóstwo filmów było chwalonych.


Ja byłam na miejscu, w Cannes, przez dwa tygodnie. Zobaczyłam tylko 45 filmów, więc w sumie, co ja wiem...

W 2016 r. w Cannes tylko w konkursie: Toni Erdmann, Elle, Służąca, Paterson, Aquarius, American Honey, Julieta, Sieranevada, więc przemilczę absurdalną teorię, jakoby w 2018 uczestniczyłam w najlepszym festiwalu od lat.

nm1
 

Post 23 maja 18, 17:36

Ja bardzo liczę na to, że NH jakoś dogada się z dystrybutorem nowego filmu Godarda, ciężko jest mi sobie wyobrazić bez niego festiwal.

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 23 maja 18, 17:27

Bzdura. Mnóstwo osob mowilo ze to byl najlepszy festiwal od lat co zreszta potwierdzaja ankiety. Przecież nawet Todd McCarthy z THR który co roku praktycznie krytykuje Cannes, w tym roku dał pozytywną recenzję festiwalowi. To że nie było wielu dużych nazwisk nic nie znaczy. śledziłem ten festiwal bardzo dokładnie. przeczytałem setki recenzji i mnóstwo filmów było chwalonych.

Co do Gutka/NH Maja sporo dobrych filmow, nie zaprzeczam. ale dla mnie malym szokiem bylo ze nie ugrali ani Burning, ani Lazzaro, Shoplifters czy Ash is Purest White. Nie wiem czy im się nie podobały czy to jednak sprawa finansowa i utrata sponsora miała jakiś wpływ...anyway. Mam nadzieje ze postaraja sie zeby chociaz 2 z nich byly na NH

Jutro o 18:00 w Radiu Zet Marcin Pieńkowski będzie mówił o nowościach więc może dowiemy się więcej.
Ostatnio edytowano 23 maja 18, 17:36 przez damiansport1, łącznie edytowano 1 raz

ayya
 
Posty: 664
Na forum od:
27 lip 09, 10:52

Post 23 maja 18, 15:06

nnn napisał(a):Gutek Film z tak średnim zestawem filmów z Cannes już dawno nie wracał.


Bo to ogólnie był średni festiwal. Ale Gutek Film/ SNH mają najlepsze filmy festiwalu, czyli Ceylana i von Triera. Mają też najlepsze filmy z dwóch innych sekcji festiwalu, czyli Girl z UCR i Climax z DF.

worren
 
Posty: 165
Na forum od:
15 sty 11, 11:47

Post 22 maja 18, 23:58

Kolejny film konkursowy znalazł polskiego dystrybutora. „Sorry Angel” Christophe’a Honore’a zakupiło Tongariro. Natomiast "Arctic" Joe Penny spoza konkursu trafił do Akson Studio.

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 22 maja 18, 18:58

Roman Gutek napisał(a):Girl - prawa ma Stowarzyszenie Nowe Horyzonty


YASS panie Romanie! I to mi się podoba!

Jak tam wrażenia z Cannes? Bo domyślam się, że był pan w tym roku?

nice
 
Posty: 7
Na forum od:
30 gru 15, 8:59

Post 22 maja 18, 18:06

nnn napisał(a):Gutek Film z tak średnim zestawem filmów z Cannes już dawno nie wracał.

Gutek Film może nie nakupował za dużo na samym festiwalu, ale katalog na 2018/19 ma bardzo mocny. Von Trier pewnie będzie w szerokiej dystrybucji. Climax ma bardzo entuzjastyczne recenzje. Capharnaum to zdobywca Prix du Jury. Under the Silver Lake i Everybody Knows mogą przyciągnąć mniej arthouse'ową widownię. Oprócz filmów z Cannes mają jeszcze w katalogu dwuczęściowe "Loro" Sorrentino. Nie szukałbym problemów tam, gdzie ich nie ma ;-)

Roman Gutek
NH-Kreator
 
Posty: 1052
Na forum od:
8 gru 04, 9:10

Post 22 maja 18, 17:50

Girl - prawa ma Stowarzyszenie Nowe Horyzonty

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 22 maja 18, 0:37

Może jeszcze nie skonczyli zakupów i prowadzą negocjacje bo ciągle nie pochwalili sie na fanpejdzu/stronie o tym co przywiezli z Cannes.
Ja jakos bardzo zaskoczony nie jestem bo przed festiwalem czytałem wypowiedź Duszyńskiego z Gutka dla Screendaily gdzie mówił że z roku na rok konkurencja rośnie i muszą za filmy płacić więcej.

nnn
 

Post 21 maja 18, 20:28

Gutek Film z tak średnim zestawem filmów z Cannes już dawno nie wracał.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1665
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 21 maja 18, 17:01

Nie wiedziałem, że Film Point Group to oni (to nie jest duży dystrybutor, ale w miarę znany). W każdym razie moje obawy nie wiążą się z tym, że SNH nie dogada się z nimi w sprawie pieniędzy, tylko że grupie biznesowej powiązanej z obecną władzą (taką jest PMPG Polskie Media S.A.) może być z Nowymi Horyzontami nie po drodze. Może będzie na festiwalu, może nie będzie - trudno powiedzieć. Co do innych filmów, które wymieniasz jako takie, które na dystrybutorów nie powinny długo czekać, to zgadzam się co do wszystkich poza A Long Day's Journey Into Night - to jest film, który podoba się krytyce, ale zbyt dziwny na to, żeby miał szansę na większą publiczność - dystrybutorzy o tym wiedzą, także szanse na dystrybucję ma (niestety) raczej niewielkie (w Polsce - we Francji wchodzi do kin w sierpniu - no ale tam nawet musical Diaza i 8-godzinny Wang Bing mają dystrybutorów). I En guerre wydaje mi się mieć większe szanse na dystrybucję niż Le Filles du soleil, choć nie wykluczam, że 100% filmów konkursowych do polskich kin trafi.

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 21 maja 18, 16:31

Grzes napisał(a):Masz rację. Każdy ma prawo się pomylić, zwłaszcza pisząc z głowy. Poprawiłem, żeby się wydawało, że czepiasz się bez powodu ;).

Jeśli tożsamość tego nowego dystrybutora się potwierdzi, to cienko widzę Koreedę na Nowych Horyzontach. Zresztą ogólnie, wchodzenie takiego tałatajstwa w dystrybucję kina arthouse'owego źle wróży.


Teraz jednak czytam, że to nie jest wcale nowy dystrybytor. On m.in miał Zimowy Sen który wygrał Palmę parę lat temu i ten film trafił do NH.

https://www.nowehoryzonty.pl/film.do?id=7344
https://www.wprost.pl/kultura/10126340/ ... torem.html

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 21 maja 18, 14:57

To prawda że mam skłonność do panikowania ale cóż. Jestem dość emocjonalną personą. Ale będę starał się zachowywać zimną głowę :P

Tutaj artykuł RP z tym kto co kupił w Cannes http://www.rp.pl/Cannes-2018/180529939- ... anach.html

Podsumujmy:

Gutek Film:
- Under Silver Lake
- Everybody Knows
- Leto
- Capharnum
- The Man Who Killed Don Kichote
- Climax
- The Wild Pear Tree

Ten ostatni należy do SNH ale to praktycznie to samo. Rządzi nimi ta sama osoba przynajmniej :P
Cóż, sight unseen jest to solidny pakiet filmów i będę pierwszy przy drzwiach na każdym z nich jeśli pokaża je na NH ale też na pewno słabszy niż w ostatnich latach. Z pewnością mieli sporo pecha bo nikt nie przewidziałby rok temu że Farhadi nawet nie zbliży się do nagrody. A filmy Von Triera i Gilliama wydawały się pewniakami do konkursu gdy kupowali do nich...bo to w końcu wielkie nazwiska.

Aurora Films:
- Asako I & II
- Burning
- Lazzaro Felice

Po zwiastunach, recenzjach muszę przyznać że rozbili bank. Fantastyczny repertuar. Oni chyba dość dobrze się dogadują z NH więc liczę że przynajmniej jakąś część z tej trójki zobaczymy we Wrocławiu.

Against Gravity
- Ayka
- Ash is Purest White
- Donbass
- Birds Of Passage

Ich filmy też często są na NH więc fingers crossed.

Polskie Media SA
- Shoplifters
- Le Livre d’Images
- Yomeddine

Cóż jeśli podejrzewania Grzesia okażą się prorocze to szkoda. Ostatni raz Palmy na NH nie bylo 3 lata temu (Iimigranci). nie wiem do końca jak to działa ale pewnie chodzi o kasę i NH muszą płacić innym dystrybutorom za prawa do pokazywania filmu na ich festiwalu. Choć z drugiej strony to byłaby spora szansa np dla Polskich Mediów SA by wypromować ten film na najwiekszym festiwalu w Polsce.

UIP
- BlackKklansman

Pewnie zobaczymy go na Camerimage albo AH jeśli miałbym typować. Choć rok temu Beguiled UIP było pokazywane na NH więc...?

Kino świat
- Fuga
- Zimna Wojna
- Whitney
- Gotti

M2 Films
- Dogman

Solopan
- 3 Faces

A więc fimy rozeszły się jak świeże bułeczki. Bez dystrybutora (oficjalnie) są At War, Girls of the Sun, Sorry Angel i Knife+Heart. Sądzę że 3 ostatnich może zagościć w polskich kinach. Szczególnie Knife+Heart wydaje się być obrazem który znajdzie Audiencję aka Podwójny Kochanek.

Z poza konkursu jeszcze Girl, Border, Long Day’s Night Into Night, Arctic, Wildlife długo czekać na dystrybutorów nie powinni. A The World is Yours już zostal kupiony podobno. Ciekawe przez kogo...

Oskar Ciesielczyk
 

Post 21 maja 18, 13:44

Wychodzi na to, że z konkursu głównego dystrybucji nie mają tylko te festiwalowe średniaki - nowy film Brizé, Husson, Honoré i Yann Gonzalez.

Ciekawe, które z tych filmów, które mają już dystrybutora swoją polską premierę będą mieć na NH?

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1665
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 21 maja 18, 13:37

Masz rację. Każdy ma prawo się pomylić, zwłaszcza pisząc z głowy. Poprawiłem, żeby się wydawało, że czepiasz się bez powodu ;).

Jeśli tożsamość tego nowego dystrybutora się potwierdzi, to cienko widzę Koreedę na Nowych Horyzontach. Zresztą ogólnie, wchodzenie takiego tałatajstwa w dystrybucję kina arthouse'owego źle wróży.
Ostatnio edytowano 21 maja 18, 13:47 przez Grzes, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Jarosz
 
Posty: 1705
Na forum od:
5 cze 07, 7:48

Post 21 maja 18, 13:35

Grzes napisał(a):Gutek miał zakupić także prawa do Lata Dworcewoja


Chyba Sieriebriennikowa :wink:
Dworcewoja to ma przecież Against Gravity.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1665
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 21 maja 18, 13:27

No i mamy odpowiedź na pytanie, kto kupił Złotą Palmę, i jest to odpowiedź naprawdę zaskakująca. Jak podaje Rzepa, prawa do filmu Koreedy Shoplifters wykupiła firma, o której słyszę po raz pierwszy w życiu, Polskie Media SA (być może chodzi o spółkę, która wydaje Wprost, Od Rzeczy i inne podobne G, w każdym razie nazwa nie wróży nic dobrego). Premiera planowana jest na jesień. Ta sama firma kupiła prawa do Le Livre d'image Godarda i Yomeddine Shawky'ego.

Gutek miał zakupić także prawa do Lata Sieriebriennikowa oraz Capharnaum Labaki.

UIP ma prawa do BlacKkKlansmana Spike'a Lee.
Ostatnio edytowano 21 maja 18, 13:41 przez Grzes, łącznie edytowano 1 raz

worren
 
Posty: 165
Na forum od:
15 sty 11, 11:47

Post 20 maja 18, 23:49

Grzes napisał(a):I, jak zwykle, prosiłbym o informacje o wszystkich filmach z Cannes zakupionych do dystrybucji (przez wszystkich dystrybutorów).
Znane od dawna jest kilka zakupów Gutek Film (von Trier, Farhadi, Noé), dystrybutorzy Zimnej wojny (Kino Świat) i Dogmana (M2 Films), powyżej (i w innym wątku) jest o zakupach Against Gravity (Jia, Łoznica, Dworcewoj, Guerra&Gallego), Solopanu (Panahi) i SNH (Ceylan).


Gutek Film ma jeszcze "Człowieka, który zabił Don Kichota" Gilliama i „Tajemnice Silver Lake” Davida Roberta Mitchella. Aurora Films ujawniła pierwszy tytuł ze swoich zakupów nagrodzone za scenariusz "HAPPY AS LAZZARO"/"LAZZARO FELICE" Alice Rohrwacher. "Fugę" Agnieszki Smoczyńskiej ma Kino Świat, a "Jeszcze dzień życia" NEXT FILM (premiera 2 listopada). Informacje o kolejnych tytułach pewnie w najbliższych dniach pojawią się w sieci.

EDIT: Aurora Films zdradziła, że zakupiła także dwa inne filmy z konkursu głównego: "NETEMO SAMETEMO (ASAKO I&II) oraz "BURNING".

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1665
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 20 maja 18, 8:53

A ja mam pytanie do organizatorów festiwalu: Jakie są szanse na pojawienie się na Nowych Horyzontach filmów:
A Long Day's Journey Into Night Bi Gana,
Dead Souls Wanga Binga (w innym wątku ktoś inny już sugerował ten tytuł - wiem, że ponad 8 godzin, ale mimo wszystko to, zdaje się, było wydarzenie),
Los silencios Beatriz Seigner.
Wiem, że mogę wydać się monotematyczny, ale tak na oko znowu najbardziej interesujące filmy bez istotnych szans na dystrybucję były chińskie.

I, jak zwykle, prosiłbym o informacje o wszystkich filmach z Cannes zakupionych do dystrybucji (przez wszystkich dystrybutorów).
Znane od dawna jest kilka zakupów Gutek Film (von Trier, Farhadi, Noé), dystrybutorzy Zimnej wojny (Kino Świat) i Dogmana (M2 Films), powyżej (i w innym wątku) jest o zakupach Against Gravity (Jia, Łoznica, Dworcewoj, Guerra&Gallego), Solopanu (Panahi) i SNH (Ceylan).

Tylko czytać ze zrozumieniem newsy z innych mediów zanim zacznie się siać panikę (to do damiansporta1), że tego nie będzie, tamtego nie będzie. Na 100% dużo będzie - i w dystrybucji, i na festiwalu.

worren
 
Posty: 165
Na forum od:
15 sty 11, 11:47

Post 19 maja 18, 23:10

damiansport1 napisał(a):Netflix ma Girl i Lazzaro Felice. Oh FFS czyli ich na pewno nie bedzie na NH

Edit: chociaz to chyba tylko prawa do pokazywania ich w Ameryce Polnocnej. Wiec jest nadzieja


Racja, ale tylko na Amerykę Północną i Południową, więc otwarta kwestia. Przypuszczam, że pojawią się na NH. Być może nawet oba..

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 maja 18, 20:05

Netflix ma Girl i Lazzaro Felice. Oh FFS czyli ich na pewno nie bedzie na NH

Edit: chociaz to chyba tylko prawa do pokazywania ich w Ameryce Polnocnej. Wiec jest nadzieja

Avatar użytkownika
Seblon
NH-Moderator
 
Posty: 1032
Na forum od:
16 lut 07, 14:33

Post 19 maja 18, 19:54

● Konkurs Główny:
→ ZŁOTA PALMA: "Shoplifters" (Hirokazu Kore-eda - reżyser "Jak ojciec i syn"- 13.NH, "Naszej młodszej siostry"- 15.NH, "Po burzy"- 16.NH i "Nobody Knows"- Konkurs 4.NH)!!!

→ SPECJALNA ZŁOTA PALMA: "The Image Book" (Jean-Luc Godard - bohater retrospektywy 10.NH)

→ Grand Prix: "BlacKkKlansman" (Spike Lee)
→ Nagroda Jury: "Capharnaüm" (Nadine Labaki)
→ Najlepszy reżyser: Pawel Pawlikowski za "Zimna wojnę"
→ Nagroda za scenariusz: ex-aequo "Lazzaro Felice" (Alice Rohrwacher) i "3 Faces" (Jafar Panahi)
→ Najlepsza aktorka: Samal Yeslyamova za rolę filmie "Ayka" (Sergey Dvortsevoy)
→ Najlepszy aktor: Marcello Donte za rolę w filmie "Dogman" (Matteo Garone)
→ Złota Kamera za najlepszy debiut reżyserski: "Girl" (Lukas Dhont)

● Sekcja Un Certain Regard (Inne Spojrzenie):

→ Najlepszy film: "Border" (Ali Abassi)
→ Nagroda Jury: "The Dead and the Others" (João Salaviza, Renée Nader Messora)
→ Najlepszy reżyser: Siergiej Łoźnica za "Donbass"
→ Najlepszy scenariusz: "Sofia" (Meryem Benm'Barek-Aloïsi)
→ Najlepszy aktor: Victor Polster za "Girl" (Lukas Dhont)

Queerowa Palma:
"Girl" (Lukas Dhont)
18. MFF Nowe Horyzonty, Wrocław, 26 lipca - 5 sierpnia 2018

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 maja 18, 19:27

Kore-eda z Palmą!

i teraz pytanie za 100 pkt? Kto ma ten film u nas?

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 maja 18, 19:02

Przeciez co roku te informacje wyciekaja. I wszystko sie potwierdza: Pawlikowski, Dogman, Lazzaro Felice, Ayka z nagrodami

Został jeszcze Lee, Kore-eda i Labaki i to oni wygraja trzy najwieksze nagrody Palme, Jury i Grand Prix.

Liczylem ze Pawlikowski i Rohrwacher jednak zgarna wazniejsze nagroidy ale coz.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1665
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 19 maja 18, 18:27

damiansport1 napisał(a):Burning chyba nic nie wygra. Co za dramat.

Dramatem (bynajmniej nie dla mnie - dla festiwalu) będzie, jeśli przecieki z "wiarygodnych źródeł" okażą się prawdziwe (to, że największa tajemnica na festiwalu może wyciec, kompromitowałoby go jak nic innego). To, że faworyt krytyki nic nie zdobędzie, żadnym dramatem nie jest (zwłaszcza jeśli całość werdyktu będzie jakoś tam przewidywalna).

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 maja 18, 18:26

OMG. Cała ekipa filmu Godarda na czerwonym dywaniu. Its happening. Chyba cos wygra jednak!

Avatar użytkownika
Seblon
NH-Moderator
 
Posty: 1032
Na forum od:
16 lut 07, 14:33

Post 19 maja 18, 15:35

Nagrody FIPRESCI:

Konkurs Główny: "Burning", reż. Lee Chang-Dong

Un Certain Regard: "Girl", reż. Lukas Dhont

Directors' Fortnight + La Semaine de la Critique: "One Day", reż. Zsófia Szilàgyi
18. MFF Nowe Horyzonty, Wrocław, 26 lipca - 5 sierpnia 2018

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 maja 18, 13:20

Welcome back à #Cannes2018 :
- Hirokazu Koreeda
- Pawel Pawlikowski
- Spike Lee
- Alice Rohrwacher
- Marcello Fonte (Dogman)
- Nadine Labaki
- Sergueï Dvortsevoy (ou plutôt son actrice ?)
- La famille Panahi

Te filmy wygrają coś wieczorem. Jia, Godard, Lee z pustymi rekoma

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 19 maja 18, 12:55

cannes lover napisał(a):Toni Erdmann miał najwyższą notę, a wszyscy wiemy jak się skończyło... ;)


I co myślisz że taka sytuacja się powtórzy? Bo wg mnie nie prędko. Millerowi i spółce nieźle się dostało wtedy.

Jestem przekonany że Burning, Cold War, Lazzaro Felice coś wygrają. Ale poza tym ciężko przewidzieć bo wygląda na to że w tym roku jest z 10-11 filmów które powinni coś wygrać. a może max 9.

Ugh. A jednak. Plotki mowia ze Burning chyba nic nie wygra. Co za dramat.

Avatar użytkownika
Grzes
 
Posty: 1665
Na forum od:
28 mar 09, 0:13

Post 18 maja 18, 20:04

Pomysł, że na podstawie rankingów takich jak w Screen International można przewidzieć, czy któremukolwiek pojedynczemu kinomanowi dany film będzie się podobał, jest tak niedorzeczny, że aż śmieszny. Proponuję porównać uszeregowanie filmów wg rankingowych średnich z uszeregowaniem któregokolwiek z uczestników tegoż rankingu - wyjdą dwie kompletnie różne listy. W przypadku kogokolwiek z zewnątrz, kogo gust jest jeszcze dodatkowo jakoś nietypowy (chociażby mocno "nowohoryzontowy") nie ma najmniejszych powodów, żeby jedno z drugim się zgadzało. Tego typu rankingi mają sens z zupełnie innego powodu - są niezłym (acz niedoskonałym - vide Toni Bergmann) prognostykiem nagród (bo logika przyznawania nagród jest podobna jak wyciągania średniej ocen w rankingu - wygrać może tylko coś, co podoba się większej grupie jurorów) oraz daje pewne informacje o tym, jakich mniej oczywistych filmów dystrybutorzy mogą zaryzykować zakup. No i jeszcze daje pojęcie o tym, jakie będzie ogólne przyjęcie tych samych filmów przez krytykę później - gdy być może wejdą do dystrybucji (nota bene wszystkie filmy, które okon wymienia jako nietrafnie ocenione przez jury Screen Daily później miały bardzo podobne oceny wśród ogółu krytyków - w tym sensie te oceny były jak najbardziej trafne). Tylko tyle i aż tyle.

PS1: Sądząc z recenzji Burning, film jest jedynie luźno inspirowany Murakamim, także raczej nie należy do tego przywiązywać specjalnej wagi.
PS2: Już pisałem, że Ash is Purest White jest zakupione przez Against Gravity - także Gutek tego już nie weźmie.

cannes lover
 

Post 18 maja 18, 17:41

Toni Erdmann miał najwyższą notę, a wszyscy wiemy jak się skończyło... ;)

damiansport1
 
Posty: 79
Na forum od:
2 sty 18, 12:04

Post 18 maja 18, 15:14

Film Gilliama podobno słaby. coś chyba Gutek srednio trafil z tymi filmami. Liczę że ogłoszą że kupili np Burning, Lazzaro Felice czy Ash is Purest White. Albo Caparneum.

"Dobre recenzje zbiera też Lee Chang-Dong, choć nie chce mi się wierzyć, że na podstawie Murakamiego można zrobić naprawdę dobry film."

Dobre recenzje to mało powiedziane. Ten film pobił rekord Toniego Erdmana na Screendaily ze srednia 3.8/4. Nie ma mozliwosci zeby niczego nie wygral.

Następna strona

Powrót do O innych festiwalach i przeglądach filmowych