Cannes 2018. Powrót polskiego kina na salony?

Odpowiedz

To pytanie służy do uniemożliwienia automatycznego wysyłania formularza przez boty spamujące.


BBCode jest wyłączony
Uśmieszki są wyłączone
Przegląd wątku

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty z siedzibą w Warszawie przy ul. Ludwika Zamenhofa 1, 00-153 Warszawa będzie przetwarzać Pana/i dane osobowe w celu realizacji umowy o świadczenie drogą elektroniczną usług forum. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Panu/i prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

Akceptuję regulamin Forum Nowe Horyzonty.
   

Rozszerz widok Przegląd wątku: Cannes 2018. Powrót polskiego kina na salony?

Grzes » 20 maja 18, 8:53

A ja mam pytanie do organizatorów festiwalu: Jakie są szanse na pojawienie się na Nowych Horyzontach filmów:
A Long Day's Journey Into Night Bi Gana,
Dead Souls Wanga Binga (w innym wątku ktoś inny już sugerował ten tytuł - wiem, że ponad 8 godzin, ale mimo wszystko to, zdaje się, było wydarzenie),
Los silencios Beatriz Seigner.
Wiem, że mogę wydać się monotematyczny, ale tak na oko znowu najbardziej interesujące filmy bez istotnych szans na dystrybucję były chińskie.

I, jak zwykle, prosiłbym o informacje o wszystkich filmach z Cannes zakupionych do dystrybucji (przez wszystkich dystrybutorów).
Znane od dawna jest kilka zakupów Gutek Film (von Trier, Farhadi, Noé), dystrybutorzy Zimnej wojny (Kino Świat) i Dogmana (M2 Films), powyżej (i w innym wątku) jest o zakupach Against Gravity (Jia, Łoznica, Dworcewoj, Guerra&Gallego), Solopanu (Panahi) i SNH (Ceylan).

Tylko czytać ze zrozumieniem newsy z innych mediów zanim zacznie się siać panikę (to do damiansporta1), że tego nie będzie, tamtego nie będzie. Na 100% dużo będzie - i w dystrybucji, i na festiwalu.

worren » 19 maja 18, 23:10

damiansport1 napisał(a):Netflix ma Girl i Lazzaro Felice. Oh FFS czyli ich na pewno nie bedzie na NH

Edit: chociaz to chyba tylko prawa do pokazywania ich w Ameryce Polnocnej. Wiec jest nadzieja


Racja, ale tylko na Amerykę Północną i Południową, więc otwarta kwestia. Przypuszczam, że pojawią się na NH. Być może nawet oba..

damiansport1 » 19 maja 18, 20:05

Netflix ma Girl i Lazzaro Felice. Oh FFS czyli ich na pewno nie bedzie na NH

Edit: chociaz to chyba tylko prawa do pokazywania ich w Ameryce Polnocnej. Wiec jest nadzieja

Seblon » 19 maja 18, 19:54

● Konkurs Główny:
→ ZŁOTA PALMA: "Shoplifters" (Hirokazu Kore-eda - reżyser "Jak ojciec i syn"- 13.NH, "Naszej młodszej siostry"- 15.NH, "Po burzy"- 16.NH i "Nobody Knows"- Konkurs 4.NH)!!!

→ SPECJALNA ZŁOTA PALMA: "The Image Book" (Jean-Luc Godard - bohater retrospektywy 10.NH)

→ Grand Prix: "BlacKkKlansman" (Spike Lee)
→ Nagroda Jury: "Capharnaüm" (Nadine Labaki)
→ Najlepszy reżyser: Pawel Pawlikowski za "Zimna wojnę"
→ Nagroda za scenariusz: ex-aequo "Lazzaro Felice" (Alice Rohrwacher) i "3 Faces" (Jafar Panahi)
→ Najlepsza aktorka: Samal Yeslyamova za rolę filmie "Ayka" (Sergey Dvortsevoy)
→ Najlepszy aktor: Marcello Donte za rolę w filmie "Dogman" (Matteo Garone)
→ Złota Kamera za najlepszy debiut reżyserski: "Girl" (Lukas Dhont)

● Sekcja Un Certain Regard (Inne Spojrzenie):

→ Najlepszy film: "Border" (Ali Abassi)
→ Nagroda Jury: "The Dead and the Others" (João Salaviza, Renée Nader Messora)
→ Najlepszy reżyser: Siergiej Łoźnica za "Donbass"
→ Najlepszy scenariusz: "Sofia" (Meryem Benm'Barek-Aloïsi)
→ Najlepszy aktor: Victor Polster za "Girl" (Lukas Dhont)

Queerowa Palma:
"Girl" (Lukas Dhont)

damiansport1 » 19 maja 18, 19:27

Kore-eda z Palmą!

i teraz pytanie za 100 pkt? Kto ma ten film u nas?

damiansport1 » 19 maja 18, 19:02

Przeciez co roku te informacje wyciekaja. I wszystko sie potwierdza: Pawlikowski, Dogman, Lazzaro Felice, Ayka z nagrodami

Został jeszcze Lee, Kore-eda i Labaki i to oni wygraja trzy najwieksze nagrody Palme, Jury i Grand Prix.

Liczylem ze Pawlikowski i Rohrwacher jednak zgarna wazniejsze nagroidy ale coz.

Grzes » 19 maja 18, 18:27

damiansport1 napisał(a):Burning chyba nic nie wygra. Co za dramat.

Dramatem (bynajmniej nie dla mnie - dla festiwalu) będzie, jeśli przecieki z "wiarygodnych źródeł" okażą się prawdziwe (to, że największa tajemnica na festiwalu może wyciec, kompromitowałoby go jak nic innego). To, że faworyt krytyki nic nie zdobędzie, żadnym dramatem nie jest (zwłaszcza jeśli całość werdyktu będzie jakoś tam przewidywalna).

damiansport1 » 19 maja 18, 18:26

OMG. Cała ekipa filmu Godarda na czerwonym dywaniu. Its happening. Chyba cos wygra jednak!

Seblon » 19 maja 18, 15:35

Nagrody FIPRESCI:

Konkurs Główny: "Burning", reż. Lee Chang-Dong

Un Certain Regard: "Girl", reż. Lukas Dhont

Directors' Fortnight + La Semaine de la Critique: "One Day", reż. Zsófia Szilàgyi

damiansport1 » 19 maja 18, 13:20

Welcome back à #Cannes2018 :
- Hirokazu Koreeda
- Pawel Pawlikowski
- Spike Lee
- Alice Rohrwacher
- Marcello Fonte (Dogman)
- Nadine Labaki
- Sergueï Dvortsevoy (ou plutôt son actrice ?)
- La famille Panahi

Te filmy wygrają coś wieczorem. Jia, Godard, Lee z pustymi rekoma

damiansport1 » 19 maja 18, 12:55

cannes lover napisał(a):Toni Erdmann miał najwyższą notę, a wszyscy wiemy jak się skończyło... ;)


I co myślisz że taka sytuacja się powtórzy? Bo wg mnie nie prędko. Millerowi i spółce nieźle się dostało wtedy.

Jestem przekonany że Burning, Cold War, Lazzaro Felice coś wygrają. Ale poza tym ciężko przewidzieć bo wygląda na to że w tym roku jest z 10-11 filmów które powinni coś wygrać. a może max 9.

Ugh. A jednak. Plotki mowia ze Burning chyba nic nie wygra. Co za dramat.

Grzes » 18 maja 18, 20:04

Pomysł, że na podstawie rankingów takich jak w Screen International można przewidzieć, czy któremukolwiek pojedynczemu kinomanowi dany film będzie się podobał, jest tak niedorzeczny, że aż śmieszny. Proponuję porównać uszeregowanie filmów wg rankingowych średnich z uszeregowaniem któregokolwiek z uczestników tegoż rankingu - wyjdą dwie kompletnie różne listy. W przypadku kogokolwiek z zewnątrz, kogo gust jest jeszcze dodatkowo jakoś nietypowy (chociażby mocno "nowohoryzontowy") nie ma najmniejszych powodów, żeby jedno z drugim się zgadzało. Tego typu rankingi mają sens z zupełnie innego powodu - są niezłym (acz niedoskonałym - vide Toni Bergmann) prognostykiem nagród (bo logika przyznawania nagród jest podobna jak wyciągania średniej ocen w rankingu - wygrać może tylko coś, co podoba się większej grupie jurorów) oraz daje pewne informacje o tym, jakich mniej oczywistych filmów dystrybutorzy mogą zaryzykować zakup. No i jeszcze daje pojęcie o tym, jakie będzie ogólne przyjęcie tych samych filmów przez krytykę później - gdy być może wejdą do dystrybucji (nota bene wszystkie filmy, które okon wymienia jako nietrafnie ocenione przez jury Screen Daily później miały bardzo podobne oceny wśród ogółu krytyków - w tym sensie te oceny były jak najbardziej trafne). Tylko tyle i aż tyle.

PS1: Sądząc z recenzji Burning, film jest jedynie luźno inspirowany Murakamim, także raczej nie należy do tego przywiązywać specjalnej wagi.
PS2: Już pisałem, że Ash is Purest White jest zakupione przez Against Gravity - także Gutek tego już nie weźmie.

cannes lover » 18 maja 18, 17:41

Toni Erdmann miał najwyższą notę, a wszyscy wiemy jak się skończyło... ;)

damiansport1 » 18 maja 18, 15:14

Film Gilliama podobno słaby. coś chyba Gutek srednio trafil z tymi filmami. Liczę że ogłoszą że kupili np Burning, Lazzaro Felice czy Ash is Purest White. Albo Caparneum.

"Dobre recenzje zbiera też Lee Chang-Dong, choć nie chce mi się wierzyć, że na podstawie Murakamiego można zrobić naprawdę dobry film."

Dobre recenzje to mało powiedziane. Ten film pobił rekord Toniego Erdmana na Screendaily ze srednia 3.8/4. Nie ma mozliwosci zeby niczego nie wygral.

okon_alterego » 18 maja 18, 10:01

[quote="damiansport1"]I plotki odnośnie Labaki okazały się prawdziwe. Przynajmniej jeśli chodzi o złotego dzieciaka[/quote]

Nauczyłem się już dystansu do tego, co na świeżo pisze prasa. ;) Niska ocena w rankingu Screen Daily wcale nie oznacza, że film jest zły - tak było i z Chronic Michela Franco (2.0), i z W pionie Guiraudie (2.1). Nie mówiąc o Twarzy Tsai Ming-lianga. A wysokie oceny dostawały takie rozczarowania jak Góry mogą przeminąć Zhangke Jia czy Matka Morettiego.

Dobre recenzje zbiera też Lee Chang-Dong, choć nie chce mi się wierzyć, że na podstawie Murakamiego można zrobić naprawdę dobry film.

damiansport1 » 17 maja 18, 22:55

I plotki odnośnie Labaki okazały się prawdziwe. Przynajmniej jeśli chodzi o złotego dzieciaka

damiansport1 » 17 maja 18, 0:08

Jeśli mieszka się w dużym mieście gdzie pokazywane są wszystkie filmy to pewnie jest to dobra taktyka.
Ale ja mieszkam w małym gdzie wiekszości filmów z Cannes czy Berlina nie będzie stąd jeżdze na festiwale by je oglądać. Poza tym lubię być pierwszym (+jestem niecierpliwy).
Uczucie że jesteś jednym z pierwszych Polaków który zobaczył np zwycięzce Palmy lub istotnego gracza oscarowego jest, przynajmniej dla mnie, niepowtarzalne.
Do dzisiaj wspominam seans I, Tonya czy Trzech Billboardów na Camerimage. Tam pokazują każdy film tylko raz co podnosi prestiż seansu. Byłem jednym z może 100 Polaków który zobaczył I, Tonyę pół roku przed premierą krajową. Niestety u nas wiele filmów pokazywanych jest ze strasznym opóźnieniem a ja nie mogę tyle czekać. Jestem bardzo aktywny na wielu forach i chce uczestniczyć w konwersacjach nie bojąc się o spojlery.
Każda ma jednak swoją taktykę i oczywiście oglądanie filmów bez dystrybucji zapewne też jest mądre ale ja w tej chwili się na tym nie skupiam.

Grzes » 16 maja 18, 22:19

worren napisał(a):Wiele filmów z programu NH było granych na festiwalu w przeszłości jednorazowo, więc kwestia posiadania polskiego dystrybutora jest drugorzędna. (...) To czy film trafi na NH to przede wszystkim kwestia dogadania się z agentami sprzedaży i posiadaczami praw do danego tytułu.

W przypadku tych największych polskich festiwali, czyli NH i WFF, te "wiele filmów" to tak naprawdę zdecydowana większość tytułów pokazywanych na festiwalu. Może cię (damiansporta1 - nie worrena) to zdziwi, ale wiele osób (ja na przykład, i wielu innych z tego forum) na festiwale jedzie dokładnie po to, żeby oglądać wyłącznie (albo głównie) filmy, które polskich dystrybutorów nie mają, bo to jedyna okazja, żeby je zobaczyć - te, które ich mają, będzie można obejrzeć później.

damiansport1 » 16 maja 18, 20:47

Omg, a teraz Burning nazywany arcydziełem. Co za festiwal dla Azji.

worren » 16 maja 18, 19:21

damiansport1 napisał(a):Dzięki za te informacje. Choć myślałem że żeby film był wyświetlany na festiwalu u nas, musi mieć najpierw polskiego dystrybutora? Więc jeśli Godarda nikt nie odważy się kupić to jak miałby zostać pokazany na NH. Czy się mylę?


Wiele filmów z programu NH było granych na festiwalu w przeszłości jednorazowo, więc kwestia posiadania polskiego dystrybutora jest drugorzędna. Chodzi bardziej o polską premierę zwłaszcza w przypadku konkursu Nowe Horyzonty. To czy film trafi na NH to przede wszystkim kwestia dogadania się z agentami sprzedaży i posiadaczami praw do danego tytułu. Także droga dla Godarda na NH jest otwarta, oczywiście jeśli film spodoba się selekcjonerom festiwalu.

kasiakre12345 » 16 maja 18, 18:40

Dziękuję za wszystkie informacje, macie naprawdę niesamowitą wiedzę :)

damiansport1 » 16 maja 18, 15:39

Grzes napisał(a):Kilka uwag do tego, co piszesz.
1. Odróżniaj FB Gutek Film i NH. Pomysł, że Gutek Film (lub ktokolwiek inny) miałby wprowadzić Godarda do dystrybucji jest bardzo ekstrawagancki - to bardzo mało prawdopodobne. To, że na FB festiwalu piszą o tym filmie sugeruje, że będzie na festiwalu - nie w dystrybucji.
2. Co roku zdecydowana większość filmów z konkursu głównego w Cannes (i niejeden z innych sekcji) wchodzi do polskiej dystrybucji - tak z całą pewnością będzie i w tym roku. "Hity" festiwalu: Rohrwacher, Koreeda dystrybutorów mają w tej chwili na 100%, przypuszczam, że część z tych, które wydają się tobie mało prawdopodobne prawdopodobnie też. Natomiast filmy mniej eksponowane, a pochodzące z krajów "egzotycznych" typu Egipt, ale też Japonia czy Korea mają pełne szanse ich nie mieć, bo najzwyczajniej w świecie w Polsce mało kto na nie pójdzie, niezależnie od tego, czy to "mainstreamowa love story", czy "crowdpleaser".
3. W "plotki" dotyczące jakości filmów nie ma co wierzyć - pierwsi oglądają zawsze ci, którzy są danym filmem jakoś specjalnie zainteresowani, w szczególności też zainteresowani finansowo. Osobiście w "obłędnie dobry" film Labaki nie bardzo wierzę, wierzę za to w możliwy "obłędnie dobry" film Ceylana.
4. Solopan to znany i kiedyś całkiem prężny dystrybutor. Ale ostatnio też wprowadzał do kin np. Jeszcze nie koniec.



Dzięki za te informacje. Choć myślałem że żeby film był wyświetlany na festiwalu u nas, musi mieć najpierw polskiego dystrybutora? Więc jeśli Godarda nikt nie odważy się kupić to jak miałby zostać pokazany na NH. Czy się mylę?

Pewnie masz rację z tym że Rohrwacher czy Koreeda mają już dystrybutora. Labaki też może mieć. Ogromne bitwy się toczą za granicą o ten film. Screendaily podaje że we Francji aż 8 dystrybutorow toczyło walkę o prawa. W USA jak już pisałem film kupił Sony Pictures Classic jeden z ciekawszych art-housowych dystrybutorow. wiec to nie tylko plotki. Ale przekonamy sie jutro...

worren » 16 maja 18, 15:07

damiansport1 napisał(a):Pierwszy raz słysze o takim dystrybutorze jak Solopan ale ok.

Solopan wprowadzał do polskich np. "Idę" Pawła Pawlikowskiego, "Moonlight" Barry'ego Jeniknsa i "Mamę" Xaviera Dolana, ale w swoim katalogu mają także prawa do sporej ilości starszych tytułów z ostatnich 25-lat dystrybucji (wymieniając choćby "Chinese Box" Wayne Wanga).

Mnie z końcówki konkursu najbardziej interesuje "Knife + Heart" Yanna Gonzaleza. Tym bardziej, że miałem okazje poznać reżysera i spędzić z nim trochę czasu, gdy był w jury w Katowicach. Znając dotychczasowy dorobek Yanna (debiut "You and the night" i całą serię pięknych krótkich metraży) spodziewam się filmu nieoczywistego i w stosunku do reszty konkursu niezbyt gładkiego. Czy tak rzeczywiście będzie pokażą pewnie pierwsze recenzje.

Grzes » 16 maja 18, 14:10

Kilka uwag do tego, co piszesz.
1. Odróżniaj FB Gutek Film i NH. Pomysł, że Gutek Film (lub ktokolwiek inny) miałby wprowadzić Godarda do dystrybucji jest bardzo ekstrawagancki - to bardzo mało prawdopodobne. To, że na FB festiwalu piszą o tym filmie sugeruje, że będzie na festiwalu - nie w dystrybucji.
2. Co roku zdecydowana większość filmów z konkursu głównego w Cannes (i niejeden z innych sekcji) wchodzi do polskiej dystrybucji - tak z całą pewnością będzie i w tym roku. "Hity" festiwalu: Rohrwacher, Koreeda dystrybutorów mają w tej chwili na 100%, przypuszczam, że część z tych, które wydają się tobie mało prawdopodobne prawdopodobnie też. Natomiast filmy mniej eksponowane, a pochodzące z krajów "egzotycznych" typu Egipt, ale też Japonia czy Korea mają pełne szanse ich nie mieć, bo najzwyczajniej w świecie w Polsce mało kto na nie pójdzie, niezależnie od tego, czy to "mainstreamowa love story", czy "crowdpleaser".
3. W "plotki" dotyczące jakości filmów nie ma co wierzyć - pierwsi oglądają zawsze ci, którzy są danym filmem jakoś specjalnie zainteresowani, w szczególności też zainteresowani finansowo. Osobiście w "obłędnie dobry" film Labaki nie bardzo wierzę, wierzę za to w możliwy "obłędnie dobry" film Ceylana.
4. Solopan to znany i kiedyś całkiem prężny dystrybutor. Ale ostatnio też wprowadzał do kin np. Jeszcze nie koniec.

damiansport1 » 16 maja 18, 12:12

Pierwszy raz słysze o takim dystrybutorze jak Solopan ale ok. Czyli sporo już jest kupionych.
Gutek ma w konkursie Under Silver Lake i Everybody Knows ale te filmy niczego nie wygrają a oni zwykle jednak mają kilka filmow z nagrodami. Rok temu The Square, BPM, In the Fade, You Were Never Really Here.

Z filmów które mają duży buzz i szanse na nagrodę a są bez dystrybutora (przynajmniej nie ma info):

Lazzaro Felice (głowny faworyt do Palmy w tej chwili i mój najbardziej oczekiwany chyba)

Capernum (plotka o jakości tego filmu jest obłędna. Ci którzy widzieli film w tajnych screeningach mowia ze 13 letni dzieciak podobno zagrał jedną z najlepszych ról dziecięcych w historii kina.W USA film posiada Sony Pictures Classic. Film Labaki będzie miał premierę jutro)

The Image Book (widziałem kilka postów NH/Gutka na fejsie o nim więc czuję go mają choć jeszcze nic nie wprost nie mówią)

Shoplifters (Najlepiej recenzowany film z konkursu póki co i być może tegoroczny Daniel Blake. Palma bardzo możliwa)

BlackkKlansman (pewnie bedzie na AFF)

Leto

Burning

Knife + Heart (brzmi intrygująco i być może Paradis wygra aktorkę)

The Wild Pear Tree

Sorry Angel (film o gejach, count me IN poza tym mogą dać mu np scenariusz bo zwykle jakis francuski film wygrywa jedna nagrode)

Asako I & II (mainstreamowa love story, myślę że dobrze by się sprzedała. Bardzo czekam)

At War, Girl of the Sun, Yomeddine raczej na pewno nic nie wygrają i też nie sądzę żeby ktokolwiek je kupił. Może Girl of the Sun...choć recenzje fatalne to jednak film może się spodobać zwykłym zjadaczom chleba bo jest strasznie basic podobno.

worren » 15 maja 18, 23:36

Solopan pochwalił się na swoim fb, że "Trzy twarze" Jafara Panahiego są ich tytułem. M2 Films ma w swoim katalogu "Dogman" Matteo Garrone. Aurora pewnie też zrobiła już jakieś zakupy, ale o nich dowiemy się po zakończeniu festiwalu.

Grzes » 15 maja 18, 14:09

Oczywiście, że nie insiderskie - są jak najbardziej dostępne w internecie - tyle że nie wiem, dlaczego właśnie wyróżniać film Guerry i Gallego - dla mnie to jest najmniej interesujący z tych czterech, które AG zapowiada. Gutek czekać na galę na pewno nie będzie, i zakupów z pewnością ma już sporo, ale ja tam o nich nic nie wiem. Wiem natomiast, że Pan Roman się takimi informacjami zawsze chętnie tutaj dzielił, więc wypada czekać aż się na forum pojawi.

damiansport1 » 15 maja 18, 14:04

Aha dzięki za info. Rozumiem że to są Twoje insiderskie informacje odnosnie Against Gravity których w internecie się nie znajdzie? :P Ale bardzo spoko. Co do Gutka to on kupił Noe już jakiś czas temu, jeszcze przed festiwalem. Jakieś info odnośnie innych potencjalnych zakupow Gutka? Czy będą czekać na galę i nagrody.

Grzes » 15 maja 18, 11:58

Against Gravity kupiło więcej (w większości właśnie dobrze ocenianych) filmów: Birds of Passage Guerry i Gallego, Ash is the Purest White Jia Zhang-ke, Donbass Łoznicy, a także jeszcze nie pokazywany (ale ponoć bardzo oczekiwany) obraz Siergieja Dworcewoja Ayka.

A co do von Triera - Gutek Film raczej nie ma się czego obawiać - kontrowersje zwykle napędzają ludzi do kin, jeśli większość recenzji jest pozytywna. A tak, jak się wydaje, jest w przypadku The House that Jack Built. To, co się pisze o tym filmie, dobrze chyba podsumowuje tytuł z Indiewire: "Lars von Trier’s Serial Killer Epic Is Horrifying, Sadistic, Possibly Brilliant". Zresztą kariera von Triera w dużej mierze na wzbudzaniu kontrowersji się od zawsze opiera. Podobnie jak w przypadku Gaspara Noé, którego nowy film (wzbudzający podobnie duże kontrowersje) Gutek też właśnie zakupił, czym chwali się na FB.

damiansport1 » 15 maja 18, 11:49

News: Jeden z lepiej ocenianych filmow tegorocznego Cannes, 'Birds of Passage' (dir. Guerro & Gallego) z sekcji Directors Fortnight został kupiony przez polskiego dystrybutora Against Gravity

damiansport1 » 14 maja 18, 23:35

Na razie swietny poziom konkursu. Z tego co czytam chcialbym zobaczyc na NH:

Lazzaro Felice
Asako I & II
Summer
Image Book
Three Faces
Shoplifters

z poza konkursu:

Climax
Girl
Border
Rafiki
Leave no Trace

a jeszcze wiele filmow przed nami. Zimna Wojna i Lazzaro Felice chyba na razie faworytami do Palmy.

Btw

Von trier wlasnie pokazal swoj film i...ponad 100 osob wyszlo przed koncem. Ciekawe jak mocno teraz zaluje Gutek ze go kupil. Ile osob go zobaczy w normalnej dystrybucji?

jedna z opinii:
"Just left Lars Von Trier's The House that Jack Built. Gross. Pretentious. Vomitive. Torturous. Pathetic."

choc i tak go zobacze jak bedzie na NH z ciekawosci

damiansport1 » 7 maja 18, 18:46

Jakub Duszyński, Gutek Film dla Screendaily:

"What is the Polish market like for arthouse films?
- Cannes is as strong and as important as ever. This is the event we are all waiting for. But I am paying more than five years ago. I face bigger competition every year for those few top films everyone wants to handle locally.

Which films are working in Poland right now?
- Bold, edgy, significant, uplifting films. I am looking for films that will turn me on. I would love to come back with three films for 2019."

https://www.screendaily.com/features/ca ... 18.article

damiansport1 » 19 kwi 18, 10:40

Dodatki:

Competition:
"The Wild Pear Tree" - Nuri Bilge Ceylan
"Ayka" - Sergey Dvortsevoy
"Knife + Heart" - Yann Gonzalez

OOC:
"The House That Jack Built" - Lars Von Trier
"The Man Who Killed Don Quixot" - Terry Gilliam (closing film)

Un Certain Regard:
"Muere, Monstruo, Muere" - Alejandro Fadel
"The Dead and the Others" - João Salaviza, Renée Nader Messora
"Donbass" - Sergey Loznitsa (opening film)

damiansport1 » 18 kwi 18, 21:06

Chodzą plotki że Denis, Gilliam, Ceylan (competition) oraz Von Trier i Zhang (OOC) zostaną wkróce dodani do lineupu.

worren » 17 kwi 18, 11:47

Debiuty z sekcji ACID:

L'Amour debout - Michaël Dacheux (France)
Bad Bad Winter - Olga Korotko (Kazakhstan)
Cassandro the Exotico! - Marie Losier (France)
In the Mighty Jungle - Caroline Capelle, Ombline Ley (France)
Il se passe quelque chose - Anne Alix (France)
Seule à mon mariage - Marta Bergman (Belgium/Romania/France)
Thunder Road - Jim Cummings (USA)
Un violent désir de bonheur - Clément Schneider (France)
We the Coyotes - Hanna Ladoul, Marco La Via (France/USA)

damiansport1 » 17 kwi 18, 11:44

Director's Fortnight:

"Amin" - Philippe Faucon
"Carmen & Lola" - Arantxa Echevarria
"Climax" - Gaspar Noé
"Cómprame Un Revólver" - Julio Hernandez Cordon
"El Motoarrebatado"r - Agustin Toscano
"En Liberté!" - Pierre Salvadori
"Treat Me Like Fire" - Marie Monge
"Le monde est à toi" - Romain Gavras
"Leave No Trace" - Debra Granik
"To The Ends Of The Earth" - Guillaume Nicloux
"Los Silencios" - Beatriz Seigner
"Mandy" - Panos Cosmatos
"Ming Wang Xing Shi Ke" - Ming Zhang
"Mirai" - Mamoru Hosoda
"Birds Of Passage" - Cristina Gallego
"Petra" - Jaime Rosales
"Samouni Road" - Stefano Savona
"The Load" - Ognjen Glavonic
"Troppa Grazia" - Gianni Zanazi
"Weldi" - Mohamed Ben Attia

damiansport1 » 16 kwi 18, 18:08

Ale trafiłem z tym tytułem tematu :) Prawdziwy powrót polskiego kina na salony :) Kolejna sekcja Cannes ogłoszona, kolejny polski film. Tym razem "Fuga" Smoczyńskiej ("Córki Dancingu").

Critics Week:

Opening Film:
“Wildlife,” Paul Dano

Closing Film:
“Guy,” Alex Lutz

Competition:
“Chris the Swiss,” Anja Kofmel
“Diamantino,” Gabriel Abrantes and Daniel Schmidt
“Egy Nap” (“One Day”),” Zsófia Szilágyi
“Fuga” (“Fugue”), Agnieszka Smoczyńska
“Kona Fer Í Stríð” (“Woman at War”), Benedikt Erlingsson
“Sauvage,” Camille Vidal-Naquet
“Sir,” Rohena Gera

Special Screenings:
“Nos Batailles” (“Our Struggles”), Guillaume Senez
“Shéhérazade,” Jean-Bernard Marlin

A co do konkursu głównego, to Cedric mówi że zna 2 filmy które sa niemal "locked in". Ciekawe które..2-3 zostaną dodane w najbliższych dniach.

ayya » 12 kwi 18, 17:16

Już to pisałam gdzieś tam indziej, ale ten zestaw konkursu głównego wygląda, jak kiedyś wyglądała sekcja UCR. Bardzo mało jest tu teraz kina gwiazdorskiego, co więc z czerwonym dywanem?;) Mi się to nawet podoba, bo jakoś tam to odświeża ten festiwal.

damiansport1 » 12 kwi 18, 11:09

W skrócie: dużo świeżej krwi i dużo Azji. Mnóstwo wielkich nazwisk odrzuconych ale cóż. Jeśli ich filmy były rozczarowaniem to tylko ich wina.

Myślę że jeszcze trochę filmów zostanie dodanych. Szczególnie w OOC gdzie w tej chwili mamy tylko 2 produkcje. Spodziewam się Loro tam w wersji 4 godzinnej.

Grzes » 12 kwi 18, 11:04

No to mamy oficjalną selekcję:

Konkurs Główny:
Everbody Knows, Asghar Farhadi (otwarcie)
En guerre (At War), Stéphane Brizé
Dogman, Matteo Garrone
Le Livre d’image, Jean-Luc Godard
Netemo Sametemo (Asako I & II), Ryusuke Hamaguchi
Plaire aimer et courir vite (Sorry Angel), Christophe Honoré
Les Filles du soleil (Girls of the Sun), Eva Husson
Ash Is Purest White, Jia Zhang-Ke
Shoplifters, Kore-Eda Hirokazu
Capharnaüm (Capernaum), Nadine Labaki
Buh-Ning (Burning), Lee Chang-Dong
BlacKkKlansman, Spike Lee
Under the Silver Lake, David Robert Mitchell
3 Faces, Jafar Panahi
Zimna wojna (Cold War), Pawel Pawlikowski
Lazzaro Felice, Alice Rohrwacher
Yomeddine, A.B. Shawky
Leto (L’été), Kirill Serebrennikov

Out Of Competition:
Solo: A Star Wars Story, Ron Howard
Le Grand bain, Gilles Lellouche

Un Certain Regard:
Border, Ali Abassi
Long Day’s Journey Into Night, Bi Gan
Manto, Nandita Das
Girl, Lukas Dhont
Gueule d’ange (Angel Face), Vanessa Filho
Euphoria, Valeria Golino
Rafiki (Friend), Wanuri Kahiu
Mon tissu préféré (My Favorite Fabric), Gaya Jiji
Die Stropers (The Harvesters), Etienne Kallos
In My Room, Ulrich Köhler
El Angel, Luis Ortega
The Gentle Indifference of the World, Adilkhan Yerzhanov
À genoux les gars (Sextape), Antoine Desrosières

Special Screenings:
Ten Years In Thailand, Apichatpong Weerasethakul
The State Against Mandela and the Others, Nicolas Champeaux & Gilles Porte
O Grande Circo Místico (Le Grand Cirque Mystique), Carlo Diegues
Les Âmes mortes (Dead Souls), Wang Bing
À tous vents (To the Four Winds), Michel Toesca
La Traversée, Romain Goupil
Pope Francis: A Man of His Word, Wim Wenders

Midnight Screenings:
Arctic, Joe Penna
Gongjak (The Spy Gone North), Yoon Jong-Bing

Patrząc z mojego punktu widzenia, jest parę niemiłych niespodzianek (brak Reygadasa, Nemesa, Ceylana i Łoznicy - czyżby nie zdążyli, bo w to, że cała czwórka została odrzucona jakoś nie wierzę?, Bi Gan tylko w UCG) i parę miłych (przede wszystkim Hamaguchi w Konkursie Głównym, a także: egipski debiutant tamże, brak Sorrentina).

damiansport1 » 12 kwi 18, 9:30

Za 30 minut lineup:

Cedric: Expect 3 French films "only" this morning, 7 first-timers (at least) and a massive Asian contingent. Expect 3 women directors (2 first-timers) from 3 different countries THIS morning in competition

tangerine » 10 kwi 18, 23:34

ciekawe co z Godardem ?

damiansport1 » 10 kwi 18, 11:30

Jeszcze tylko 2 dni ale juz teraz wyglada na to że Polska będzie się cieszyć!! Cedric mówi że Paweł Pawlikowski jest IN!

damiansport1 » 5 kwi 18, 17:11

Nowe wieści od Cedrica: Dolan, Denis, Guadagnino, Audiard, Kawase są OUT. Plus, uwaga, film Mike Leigh "Peterloo" został prawdopodobnie odrzucony przez komisję...wow.
Na tym mają zyskać: Kirill Serebrennikov, Jennifer Kent, Markus Schleinzer, Joanna Hogg, Sebastian Schipper, Carlos Vermut być może Spike Lee. A Pawlikowski podobno jest mocnym graczem!

Jeśli Schipper będzie w konkursie to super. Zasłużył na to po genialnej "Victorii"

damiansport1 » 4 kwi 18, 17:39

Tymczasem Variety publikuje news o tym że "Everybody Knows" Farhadiego otworzy festiwal! Bez niespodzianki. Pewnie Out of Competition.

A co do Competiton nowe wieści są takie że High Life Denis nie zdąży na festiwal i ogólnie zapowiada się bardzo ciekawa, niespodziewana i świeża edycja. Mnóstwo wielkich nazwisk zostało odrzuconych przez Fremaux wg Cedrica!

Edit: A jednak, Everybody Knows Farhadiego w konkursie! Wow. Polska premiera na Nowych Horyzontach?

damiansport1 » 4 kwi 18, 14:02

https://www.youtube.com/watch?v=jsT3wL4a6PI

Zwiastun "Burning" Lee Chang Donga! Film swoją premierę w Korei będzie miał w maju co praktycznie potwierdza jego obecność w Cannes

damiansport1 » 29 mar 18, 15:44

Oto typy czołowego insidera Cannes, Venice i innych festiwali, Cedrica Succivalliego na 29 marca! On się rzadko myli więc trzeba je traktować poważnie. Mix weteranów i nowych nazwisk. Ciekawe ile się sprawdzi. Myślę że połowa na pewno. Ale wybrał 23 filmy a raczej wiadomo że będzie max 21..
Brak Pawlikowskiego (ale mowil ze bylby to jego 24. wybor i że wciąż JEST nadzieja), brak Audiarda, Farhadiego i Assayasa...

"Dogman" - Matteo Garrone
"Loro" - Paolo Sorrentino
"Three Faces" - Jafar Panahi
"Peterloo" - Mike Leigh
"The Wild Pear Tree" - Nuri Bilge Ceylan
"Sunset" - Laszlo Nemes
"Where Life is Born" - Carlos Reygadas
"High Life" - Clair Denis
"Under the Silver Lake" - David Robert Mitchell
"Lazzaro felice" - Alice Rohrwacher
"The Beach Bum" - Harmony Korine
"The Life and Death of John F. Donovan" - Xavier Dolan
"One Nation, One King" - Pierre Schoeller
"The House That Jack Built" - Lars von Trier
"Roma" - Alfonso Cuaron
"Monos" - Alejandro Landes
"The Summer" - Kiriłł Sieriebriennikow
"Maya" - Mia Hansen-Løve
"Ash is Purest White" - Jia Zhangke
"Sorry Angel" - Christophe Honoré
"Vision" - Naomi Kawase
"Burning" - Lee Chang Dong
"Long Day’s Night Into Night" - Bi Gan

Oficjalny lineup Cannes poznamy już za 2 tygodnie!

ayya » 28 mar 18, 18:45

To niemożliwe, że nie weszli w przypadku Caraxa, skoro jeszcze bodajże w listopadzie, awizowano film na maj...

Obrazek

damiansport1 » 28 mar 18, 15:17

Są głosy że Audiarda (dystrybutor się nie zgadza) i Dolana (jesień) najprawdopodobniej zabraknie na Cannes. Jeszcze miesiąc temu byli pewniakami. byłoby szkoda.

Marcin Pieńkowski » 27 mar 18, 10:06

Tak, "Zimna wojna" to Kino Świat. "High Life" to raczej nie Madness, który jest polskim koproducentem filmu - myślę, że znajdzie się tu większy gracz. Niestety Caraxa w Cannes na pewno nie będzie - zdaje się, że jeszcze nie wszedł na plan.

Góra