Strator » 14 lip 16, 23:41
Davus napisał(a):Cóż, tego się spodziewałem, ale to trochę nie w porządku. W końcu i tak kupujemy te bilety online przez nasze konta (a przynajmniej część z nas tak robi - reszta mogłaby tak robić

) - naprawdę tak trudno 'utrzymać' te zniżki dla poszczególnych kont przez cały czas trwania sprzedaży biletów? (No dobra, sam sobie odpowiem: trudno nie jest - po prostu brakuje dobrej woli ze strony organizatorów.)
Davus, być może z Twojego punktu widzenia rzeczywiście wygląda to tak prosto, ale nie rozumiem, dlaczego zakładasz brak dobrej woli ze strony organizatorów. Zwróć uwagę, że każde zgłoszenie od użytkowników na tym forum jest rozpatrywane, a wszystkie pomysły brane pod uwagę a często realizowane.
Algorytm naliczania zniżek jest bardzo skomplikowany - musi on rozwiązywać różne przypadki, np. nakładające się seanse, dodawanie biletów, a potem usuwanie w różnych konfiguracjach, uwzględniać różne wyjątki, ceny, a także rabaty, których mamy trzy rodzaje (T-Mobile, Urbancard, Karta Przyjaciela) itd. Algorytm działa w obrębie jednego koszyka, jego kod ma, wierz mi lub nie, setki linii.
Skonstruowanie algorytmu, który działałby na wszystkich zamówieniach użytkownika byłoby zdecydowanie trudniejsze, o ile możliwe. Wyobraź sobie prosty przypadek, że ktoś składa zamówienie na 10 biletów, ze zniżką, a potem składa kolejne, na które zgodnie z oczekiwaniem zniżka się nalicza, po czym anuluje to pierwsze. System miałbym przeliczać automatycznie drugie zamówienie? Nie jest to do końca zgodne w prawem, bo złożenie zamówienia jest chronioną prawnie transakcją, umową między nami a widzem.
Nie sądzę więc, żebyśmy zdecydowali się iść w tą stronę.
[quote="Davus"]Cóż, tego się spodziewałem, ale to trochę nie w porządku. W końcu i tak kupujemy te bilety online przez nasze konta (a przynajmniej część z nas tak robi - reszta mogłaby tak robić :P ) - naprawdę tak trudno 'utrzymać' te zniżki dla poszczególnych kont przez cały czas trwania sprzedaży biletów? (No dobra, sam sobie odpowiem: trudno nie jest - po prostu brakuje dobrej woli ze strony organizatorów.)[/quote]
Davus, być może z Twojego punktu widzenia rzeczywiście wygląda to tak prosto, ale nie rozumiem, dlaczego zakładasz brak dobrej woli ze strony organizatorów. Zwróć uwagę, że każde zgłoszenie od użytkowników na tym forum jest rozpatrywane, a wszystkie pomysły brane pod uwagę a często realizowane.
Algorytm naliczania zniżek jest bardzo skomplikowany - musi on rozwiązywać różne przypadki, np. nakładające się seanse, dodawanie biletów, a potem usuwanie w różnych konfiguracjach, uwzględniać różne wyjątki, ceny, a także rabaty, których mamy trzy rodzaje (T-Mobile, Urbancard, Karta Przyjaciela) itd. Algorytm działa w obrębie jednego koszyka, jego kod ma, wierz mi lub nie, setki linii.
Skonstruowanie algorytmu, który działałby na wszystkich zamówieniach użytkownika byłoby zdecydowanie trudniejsze, o ile możliwe. Wyobraź sobie prosty przypadek, że ktoś składa zamówienie na 10 biletów, ze zniżką, a potem składa kolejne, na które zgodnie z oczekiwaniem zniżka się nalicza, po czym anuluje to pierwsze. System miałbym przeliczać automatycznie drugie zamówienie? Nie jest to do końca zgodne w prawem, bo złożenie zamówienia jest chronioną prawnie transakcją, umową między nami a widzem.
Nie sądzę więc, żebyśmy zdecydowali się iść w tą stronę.